sharinarc

طراحی و ساخت پروژه های ساختمانی ، بازسازی ، کناف کاری و کابینت و کمد

sharinarc

طراحی و ساخت پروژه های ساختمانی ، بازسازی ، کناف کاری و کابینت و کمد

  • ۰
  • ۰

 

در قسمت های مختلف خانه های امروزی ، از جمله گوشه ها و کنج های اتاق ها، سالن پذیرایی و آشپزخانه ایده های خاصی به ذهن افراد نمی رسد، و یا اغلی این قسمت ها نادیده گرفته می شود. این قسمت ها از خانه می توانند شامل هر بیرون زدگی و یا فرورفتگی هایی باشند. اما اگر کمی فکر کنیم و برای این بخش از خانه خود نیز زمان لازم بگذاریم، در عمل خواهیم دید که به چه دستاوردهای جالبی می توان دست یافت و چطور می توان این بخش های به ظاهر بی استفاده را کاربردی تر از قبل ایجاد کرد. یکی از این راه حل های کارآمد و موثر برای طراحی و دکوراسیون داخلی کنج اتاق ها، طراحی و ساخت شلف های دیواری و قفسه های مختص آن بخش می باشد. جهت ایده گرفتن از کاربرد شلف ها در دکوراسیون داخلی خانه و یا فضای مورد نظر خود، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

شلف چیست ؟

شلف یکی از المان های دکوراتیو در دکوراسیون داخلی می باشد که به صورت طبقه بندی شده بر روی دیوار، نقش طاقچه در دکوراسیون ایفا می کند.

شلف ها در دو نوع "ثابت" و "متحرک" مورد استفاده قرار می گیرند به گونه ای که نوع ثابت آن ها قابل جابجایی نمی باشد و در نهایت با سنگ، چوب و یا گچ پوشش داده می شود. اما مدل شلف های متحرک به گونه ای است که استفاده از آن ها ساده و آسان بوده و می توان ایده های جالب و جذابی را روی آن ها پیاده سازی کرد. لازم به ذکر است در طراحی شلف های متحرک از متریال های خاصی مانند ام دی اف، پلی استر و فلز به کار می رود.

نکته ای که در خصوص شلف ها باید به آن توجه کرد، دوام و استحکام آن ها می باشد. شلف‌های دیواری باید به اندازه کافی قوی و مقاوم باشند که بتوانند وزن وسایلی که روی آن‌ها قرار می‌گیرد را تحمل کنند. از این رو انتخاب شلف مناسب برای یک فضا بسیار حائز اهمیت می باشد.

در نهایت شما با انتخاب مناسب ترین و زیبا ترین انواع مدل های شلف، می توانید از این المان ها که در متریال های مختلفی موجود می باشند برای قرار دادن اشیا، دکوری های تزیینی، گل و گلدان در قسمت های مختلفی از خانه استفاده نمایید.

انواع مدل های شلف دیواری

کاربرد شلف در دکوراسیون داخلی

استفاده از انواع شلف های دیواری در نقاط مختلف خانه از جمله آشپزخانه، اتاق خواب، سالن پذیرایی، کنج های خانه و... کاربرد دارد. در فضاهایی مانند فضاهای پرت خانه که کاربری ندارد با استفاده از شلف نواقص را می پوشانیم و زیبایی و کاربری به آن می دهیم. این گزینه ایده ای بسیار خوب برای قسمت هایی از خانه است که پرت هستند و لازم است تا از آنجا به عنوان یک فضای کاربردی استفاده کرد. برای شلف دیواری نصب شده در این قسمت ها می توان اکسسوری و یا لوازم متعددی را طبق سلیقه و نیاز قرار داد. به عنوان مثال از شلف می توان برای پرورش گل در فضاهایی که دارای نور خوب هستند، استفاده کرد که باعث زیبایی، طراوت و سرزندگی می شود. از این طریق نیز می توان به صورت طبقاتی نور مورد نیاز برای گل ها را نیز تامین کرد و به نظمی برای گلدان ها نیز دست یافت.

از این رو با توجه به توضیحات فوق، مشاهده می‌کنید که شلف ‌های دیواری تا چه اندازه در دکوراسیون داخلی خانه کاربرد دارند. برای اگاهی و درک بیشتر در این خصوص می توانید در ادامه مطلب ما را همراهی نمایید.

مدل های شلف

·        استفاده از شلف سالن پذیرایی

مرسوم ترین کاربرد شلف ها در دکوراسیون اتاق پذیرایی می باشد که می توان در دیوار پشت تلویزیون، نگهداری المان ها و اکسسوری ها و دستگاه های پخش خانگی استفاده کرد. فضای پشت مبل ها را می توان با تابلو پر کرد ولی استفاده از شلف هم می تواند جالب توجه باشد. استفاده های دیگر شلف دیواری را می توان برای آینه ها و شمعدان یا آباژور دانست. این کاربری برای خانه های کوچک که فضا برای استفاده از کنسول کافی نیست می تواند بسیار مناسب باشد.

·        نصب شلف در آشپزخانه

طبیعتا یکی از اصلی ترین فضاهایی که نیازمند وجود شلف است به دکوراسیون آشپزخانه باز می گردد. برای تزیین دیوار آشپزخانه نیز شلف در مدل های گوناگون وجود دارد. در بسیاری از مواقع شما می توانید به خصوص در دکوراسیون آشپزخانه کوچک خود به جای بخش هایی از کابینت به سراغ شلف دیواری بروید. اگر آشپزخانه شما کوچک است، شلف هایی با طرح ها و رنگ های مختلف بر روی دیوار آن قرار دهید. همچنین اگر کنار هود شما فضای خالی وجود دارد، می توانید آن فضاها را با شلف ها پر کنید و آشپزخانه خود را زیباتر کنید.

شلف در آشپزخانه

·        استفاده از شلف در اتاق خواب

در اتاق خواب، از شلف برای تزیین به کار می رود ولی جنبه کاربردی بسیار مطلوبی هم دارد. معمولا شلف را در دیوارهایی که در زیر آن تخت خواب قرار دارد نصب می کنند که بسیار جلوه خوبی ایجاد می کند. همچنین از این شلف های دیواری می توانید برای قرار دادن کتاب، سی دی و یا گلدان های کوچک در اتاق خواب نیز استفاده کنید.

کاربرد شلف در اتاق خواب

·        نصب شلف دیواری در راهرو خانه

یکی از فضا هایی که برای شلف دیواری بسیار پرکاربرد و زیباست، راهروها هستند. راهرو های منتهی به اتاق ها و راهروی ورودی خانه از مناطقی هستند که نسبت به سایر فضاها استفاده از شلف دیواری برای آن ها زیباتر و به جا تر است. با نصب شلف دیواری می توان دیوار یکدست و خالی راهرو و را پر کرد.

·        نصب شلف دیواری در بالکن

در بالکن جهت نگهداری گلدان ها و گیاهان از شلف می توان استفاده نمود. یا حتی برخی از لوازمی که فضای کافی در منزل برای نگهداری از آ نها وجود ندارد روی شلف دیواری با نظم مطلوبی در بالکن قرار گیرند.

کاربرد شلف در بالکن

·        شلف در حمام و سرویس بهداشتی

از شلف های دیواری امروزه در دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام نیز استفاده می شود. نصب شلف در کنار روشویی و دوش در حمام و دستشویی می تواند کاربرد بسیاری داشته باشد و به جنبه تزئینی آن نیز بپردازد.

استفاده از شلف برای نگهداری حوله، دستمال کاغذی، صابون، عطر، خوشبو کننده هوا، عود و... از مواردی هستند که بر روی شلف ها در سرویس های بهداشتی دیده می شود. گاهی موارد هم روشویی روی یک شلف نصب می شود که از دیگر راه های استفاده از شلف دیواری در سرویس های بهداشتی است.

شلف دیواری در سرویس بهداشتی

کلام آخر

با توجه به مطالب ذکر شده می توان گفت شلف دیواری یکی از گزینه های عالی برای دکوراتیو کردن فضای خانه شما می باشد. برای استفاده درست و دکوراسیون داخلی اداری می توانید از طراحان متخصص و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. شارین در خدمت شماست تا با ارائه انواع خدمات طراحی داخلی از جمله کناف کاری ، طراحی و نصب کفپوش و دیوارپوش شما را در داشتن دکوراسیونی زیبا و دلنشنین کمک کرده تا بتوانید خانه رویایی خود را داشته باشید. جهت سفارش می توانید با شماره 91007005_021 با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی