sharinarc

طراحی و ساخت پروژه های ساختمانی ، بازسازی ، کناف کاری و کابینت و کمد

sharinarc

طراحی و ساخت پروژه های ساختمانی ، بازسازی ، کناف کاری و کابینت و کمد

۷ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

کابینت رومی در واقع یک مدل از سبک کابینت های کلاسیک و سنتی است. واژه کلاسیک، صفتی است به مفهوم درجه یک و در هنر به اثری که در تمام ادوار، نمونه و مظهر کامل بوده، اطلاق می شود. کابینت های کلاسیک رومی هم کاملا این مفهوم را در بر می گیرند و از گذشته تا به امروز مورد پسند و انتخاب مردم قرار گرفته اند. طراحی کابینت رومی که اغلب از جنس چوب است، برای آشپزخانه های بزرگ و به سبک قصرهای مجلل انجام می شود طوری که گاهی به آن کابینت رومی سلطنتی نیز اطلاق می شود.در ادامه با ما همراه باشید و با آشنایی با سبک طراحی کابینت رومی خانه ی خود را به قصری رویایی تبدیل کنید.

رنگ سفید و طلایی کابینت رومی 

طراحی کابینت رومی سلطنتی

کابینت رومی بر پایه فرهنگ و تمدن روم باستان می باشد و در طراحی آن به تجملات و خصوصا تزئینات بسیار اهمیت داده می شود. آشپزخانه هایی که به سبک رومی دکور می شوند بسیار باشکوه و تجملاتی هستند و حس قصرهای با عظمت و سلطنتی را القا می کنند.

  •  ویژگی های کابینت رومی:

1. قرینگی عناصر و المان ها از ویژگی هایی است که در طراحی کابینت های رومی به چشم می آیند. 2. پنجره های این آشپزخانه ها، طرح سنتیِ مربع یا مستطیل دارند. 3. در این طرح کابینت از ستون ها و سرستون هایی شبیه به کاخ های روم باستان استفاده می شود. 4. ارتفاع کابینت رومی سلطنتی بلند و عمق آن ها زیاد است و این باعث جادار بودن و سازمان دهی بهتر وسایل در این نوع از کابینت های سلطنتی می گردد. 5. در صورت تعبیه پیشخوان باید ستون های بلند منبت کاری شده و اشرافی در کنج ها یا گوشه ها آن وجود داشته باشد. 6. درب ها و تاج ها می بایست ابزار خورده و منبت کاری شده باشند و استفاده از تاج الزامی است. 7. جهت روشنایی این آشپزخانه ها از لوستر های بلند و آویزان استفاده می شود. 8. معمولا رنگ های مات و خنثی برای کابینت های کلاسیک استفاده می شود. 9. استفاده از ویترین هایی با درب های شیشه ای جهت قرار دادن ظروف دکوری و تزئینی در این طراحی مرسوم است. 10. از آن جا که این طرح بسیار پرکار می باشد، زمان زیادی برای ساخت و طراحی آن صرف می شود.

  •  محدودیت های کابینت رومی:

1. در این طراحی امکان استفاده از در های جک دار و فشاری یا لمسی وجود ندارد. 2. از گازهای رومیزی در این مدل کابینت نمی توان استفاده کرد و باید گاز مبلی باشد. 3. هود آشپزخانه باید داخل کاور نصب شود و نمای بیرونی نداشته باشد.

کابینت های تجملاتی 

جنس کابینت رومی

اغلب این مدل از کابینت آشپزخانه از چوب ساخته می شود و مدل ها و اشکال رایج با دستگاه یا هنر دست بر روی آن ایجاد می گردد. استفاده از ممبران و طرح دهی با دستگاه CNC نیز این روزها در ساخت کابینت کلاسیک رومی رایج شده است.

  • دستگیره و یراق آلات:

در طراحی کابینت رومی از اکسسوری های کاملا سلطنتی و برجسته و به رنگ های برنز، طلایی و مسی استفاده می شود.

  • سینک و شیرآلات:

در طراحی کابینت رومی می بایست  کاملا مرغوب، با کیفیت و ظاهر سنتی و کلاسیک داشته باشند.

  • صفحه کابینت رومی کلاسیک:

رویه صفحه کابینت و پیشخوان سنگ گرانیت، کوآرتز و کورین انتخاب می شود.

کابینت رومی سلطنتی 

• نگهداری کابینت رومی

کابینت های رومی که از جنس چوب ساخته می شوند از مزایا و معایب کابینت چوبی برخوردارند و نسبت به آب و رطوبت و همچنین وسایل داغ حساس هستند و باید به این موارد توجه کرد. در این سبک بیشتر از رنگ های سفید، طلایی و صورتی روشن استفاده می شود و در عین حال حکاکی و منبت های زیادی دارند از این رو تمیزکاری طرح های کلاسیک کمی مشکل است.

• مدل کابینت رومی شیک

مدل کابینت رومی بسیار پرزرق وبرق و مناسب خانه های بزرگ و اشرافی با سبک دکوراسیون سلطنتی هستند. در ادامه تصاویری زیبا از مدل کابینت رومی مشاهده می فرمایید.

طراحی کابینت های رومی

کابینت آشپزخانه رومی

کابینت رومی کلاسیک

کابینت کلاسیک رومی

کابینت رومی

مدل کابینت رومی

نمای آشپزخانه رومی

خانه مجلل

ستون های رومی

هزینه هایی که برای طراحی و اجرا کابینت رومی انجام می شود بسیار زیاد خواهد بود بنابراین بهتر است ساخت و سفارش آن به دست متخصصان خبره انجام شود. پیشنهاد ما به شما قبل از هر تصمیمی تماس با کارشناسان فنی شارین آرک به شماره 91007005_021 و مشاوره رایگان است.

  • شارین شارین
  • ۰
  • ۰

 

مدل آشپزخانه ایرانی از گذشته های دور تا به امروز تغییرات بسیاری کرده است. آشپزخانه های اولیه در واقع مطبخ هایی بسیار ساده در گوشه حیاط، دور از چشم بودند و تجهیزات اندکی در آن ها وجود داشت. به تدریج با کوچک شدن خانه ها، محل آشپزی نیز کوچک تر و با حذف حیاط وارد فضای داخلی خانه ها شد تا این که حصار دور آن نیز در آپارتمان های امروزی برداشته شده و آشپزخانه های باز یا همان open شکل گرفتند. در حین این تغییرات قفسه های نگهداری وسایل و ملزومات که گاها با پرده های پارچه ای پوشانده می شدند، جای خود را به کابینت دادند؛ کابینت هایی که از جنس ها و مواد اولیه مختلف در سبک های متفاوت ساخته و طراحی می شوند.

از آن جا که در مدل طراحی داخلی اپن، آشپزخانه از مکان های مختلف مانند پذیرایی و نشیمن قابل رویت است؛ باید نسبت به زیبایی عناصر مختلف در آن و هماهنگی با دکوراسیون دیگر قسمت های خانه توجه نمود. خصوصا ایرانی ها افرادی خوش سلیقه و سخت پسندی هستند و  بنابراین طراحی کابینت ایرانی برای آشپزخانه اهمیت زیادی دارد.

طراحی کابینت ایرانی

در جهان امروزی که عصر ارتباطات و اینترنت می باشد نمی توان سبک خاصی از طراحی و معماری را برای یک کشور یا منطقه خاص در نظر گرفت، بلکه هر طرح و ایده ای که محبوب شود در همه جای دنیا فراگیر می شود اما قبل از اجرای طرح بهتر است، مطابق با فرهنگ و اقلیم هر منطقه بومی سازی انجام شود. این امر در تمامی زمینه های طراحی از جمله در خصوص انتخاب کابینت مناسب برای آشپزخانه صادق است چون نیاز ها و خواسته ها در فرهنگ های مختلف با یکدیگر فرق می کند.

در طراحی کابینت ایرانی فارغ از جنس و مواد اولیه ای که به کار برده می شود باید نیاز های یک خانواده ایرانی را شناسایی کرده و مد نظر قرار داد، این امر اگر حساب شده و دقیق باشد سبب می‌شود تا از نتیجه کار احساس رضایت را کسب نمود. از جمله این موارد در طراحی، توجه به فرهنگ و سلیقه ایرانی است. رفت و آمد و مهمان داری جزئی از فرهنگ ایرانی است که در نتیجه می بایست ظرف و ظروف و سایل زیادی را در آشپزخانه جای داد و این مساله مستلزم این هست که کابینت آشپزخانه ایرانی تا جایی که امکان دارد بزرگ و جادار طراحی و ساخته شود و باید به این نکات توجه نمود.

سبک کابینت ایرانی

در واقع سبک کابینت ایرانی جدا از سبک های کلاسیک و مدرن کابینت آشپزخانه نیست و تنها با اضافه نمودن عناصر و المان هایی ایرانی و متناسب با طراحی دکوراسیون داخلی و ذوق و هنر شخصی افراد شکل می گیرد. در سبک کلاسیک از کنده کاری و منبت کاری طرح های آثار باستانی و هخامنشی استفاده می شود. در سبک مدرن کابینت ایرانی ویژگی های مثبت سبک مدرن در ترکیبی از طرح های سنتی جامعه ایرانی لحاظ می گردد.

در انتخاب جنس و مواد اولیه کابینت ایرانی نیز محدودیت خاصی وجود ندارد و بنا به میزان بودجه ای که در نظر دارید و توجه به مزایا و معایب انواع متریال می توانید از میان جنس های چوب، فلز، های گلاس، ام دی اف و ... انتخاب کنبد.

مدل کابینت ایرانی

در ادامه تصویر 10 مدل کابینت ایرانی در سبک های کلاسیک و مدرن، جهت ایده سازی ذهنی آورده شده است، همان طور که خواهید دید نمادهای ایرانی باستانی و سنتی به نوعی در هر کدام از این مدل ها حضور دارد. اگر قصد سفارش و ساخت کابینت و یا تغییر دکوراسیون و بازسازی آشپزخانه خود را داشتید با خدمات شارین آرک  همراه شوید، در صورت تمایل حتی می توانید از طریق شماره 91007005_021 از مشاوره رایگان متخصصان شارین آرک بهره مند شوید.

   دکوراسیون خانه سنتی طراحی آشپزخانه ایرانی طراحی باستانی کابینت ایرانی طراحی جزیره به سبک سنتی طراحی کابینت ایرانی باستانی طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه قفسه و شلف مدل کابینت ایرانی نمونه مدل طراحی کابینت ایرانی ترکیب سنت و تجهیزات مدرن
  • شارین شارین
  • ۰
  • ۰

 

با استفاده از چوب طبیعی و رگه ها و گره های نامنظمی که در سطح آن وجود دارد، می توان خلاقانه ترین طراحی و دکور را برای کابینت آشپزخانه خلق نمود. کابینت‌ چوبی به دلیل این که از دل طبیعت برخواسته، نسبت به دیگر انواع کابینت های آشپزخانه با سلامت روحی و جسمی انسان سازگاری بیشتری دارد. اصالت و رنگ و بوی چوب باعث می شود آرامش به درون خانه نفوذ کند. رنگ چوب، گرم و انرژی بخش است و حس گرما و صمیمیت را به بیننده القا می کند. مهم تر از همه آن که با هر دکوراسیونی به سبک کلاسیک و حتی مدرن به راحتی هماهنگ می شود. مدل کابینت چوبی ویژگی ها و مزایای خوبی دارد اما در کنار آن معایب کابینت‌ چوبی هم وجود دارند که این موارد را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

چوب گردو، افرا، بلوط ، راش، روسی و ... از بیشترین و پر کاربرد ترین چوب ها در ساخت و طراحی مدل کابینت‌ چوبی آشپزخانه هستند.

کابینت‌ چوبی در دو نوع ساخته می شوند: در نوع تمام چوب یا کابینت چوبی کلاسیک بخش های مختلف بدنه و درب های کابینت از چوب طبیعی ساخته می شود. این نوع کابینت بسیار خاص و گران قیمت و مناسب منازل مجلل می باشد. اما در نوع دوم کابینت های چوبی، یونیت یا همان بدنه کابینت از جنس غیر چوب اما روکش و درب های آن از چوب یا روکش چوبی می باشد. این مدل کابینت روکش چوب طبیعتاً قیمتی پایین تری نسبت به کابینت تمام چوب دارد.

مزایای کابینت چوبی

مزیت های کابینت چوبی

مزایای کابینت‌ چوبی

اطلاعات جامع در مورد معایب و مزایای کابینت‌ چوبی در یک جا این امکان را به شما می دهد تا در انتخاب جنس مناسب برای سفارش کابینت و دکوراسیون آشپزخانه بهتر عمل کنید.

  • طرح های زیبای چوب

کابینت‌های چوبی ظاهری بسیار زیبا دارند. بافت‌های متفاوت چوب سبب می‌شود، تا هر طرح و نقش و نگاری را که می‌خواهید بر روی کابینت‌ها پیاده کنید. کابینت‌ چوبی را می‌توانید با توجه به سبک خانه انتخاب کنید. کابینت‌های چوبی ارزش و زیبایی خانه را دو چندان می‌کند. شاید یکی از دلایل و مزایای کابینت چوبی که این قدر آن را جذاب نموده بافت های متفاوت انواع چوب ها با یکدیگر است در واقع شما دو بافت کاملا یکسان از چوب نمی توانید بیابید.

  • انطباق پذیری

انعطاف پذیری چوب باعث می‌شود، هر طرحی که شما سفارش دهید، روی چوب نقش ببندد. در واقع چوب ابزار خوری بالایی دارد. بنابراین دقیقا می‌توان همان چیزی را ساخت که فرد به دنبال آن است. می‌توان انواع شکل و طرح را بر روی چوب پیاده کرد. طوری که به خوبی با دکوراسیون خانه تان سازگار باشد و طرحی منحصر به فرد ایجاد کرد.

  • دوام بالا  کابینت‌ چوبی

اگر جنس چوب کابینت شما مرغوب باشد از دوام بالایی برخوردار خواهد بود. بنابراین شما می‌توانید سال‌های سال از آن استفاده کنید. به طور مثال چوب بلوط سفید عمر بسیار بیشتری نسبت به بلوط قرمز دارد. بنابراین سعی کنید بیشتر هزینه کنید و یک کابینت‌ چوبی مرغوب سفارش دهید. با اینکار می‌توانید مدت طولانی تری از کابینت استفاده کنید.

  • تنوع زیاد کابینت‌ چوبی

چوب انواع مختلفی دارد. قیمت، ظاهر و دوام هر یک از مدل‌های چوبی با یکدیگر متفاوت است. بنابراین می‌توانید با توجه به سلیقه خود و دکوراسیون خانه، چوب مورد نظر خود را انتخاب کرده و سفارش ساخت دهید.

  • قابلیت نصب انواع دستگیره و ابزار

می‌توانید با توجه به سلیقه خود از انواع دستگیره بر روی کابینت استفاده نمایید. همین امر نیز زیبایی کابینت‌های چوبی را دو چندان می‌کند. این در حالی است که شما در کابینت‌های فلزی، نمی‌توانید اینکار را کنید.

مزایا و معایب کابینت چوبی

مزایا و معایب کابینت‌ چوبی

انطباق پذیری کابینت های چوبی

دوام بالا از مزایای کابینت‌ چوبی

مزایا و معایب کابینت چوبی

زیبایی کابینت چوبی

کابینت چوبی رنگ گرم

ظرافت کابینت چوبی

معایب کابینت‌ چوبی

همانند دیگر انواع جنس و مواد اولیه کابینت، مزایا و معایب کابینت‌ چوبی نیز متعدد می باشد. امکان صدمه دیدن کابینت‌ چوبی با آب و یا هجوم حشرات از نقایص اصلی این نوع کابینت می باشد. حشرات می توانند به چوب خیلی ساده تر از سایر مواد آسیب برسانند. بعضی از چوب ها آسیب پذیری بیشتری در مقابل آب و هجوم حشرات دارند و انتخاب چوب هایی مانند ساج و سرو که مقاومت بیشتری در مقابل این تهدیدات دارند می تواند کمک کننده باشد.

  • هزینه نصب و نگهداری بالا

کابینت‌های چوبی، نسبت به کابینت‌های فلزی از هزینه تعمیر و نگهداری بالایی برخوردارند. برای نصب کابینت‌های چوبی، حتما نیازمند نصاب هستید. در صورتی که در کابینت‌های فلزی چنین نیست. همچنین برای ساخت کابینت‌های چوبی، هزینه بالایی باید بپردازید. اگر کابینت‌ چوبی خراب شود، شاید مجبور شوید کابینت جدید تهیه کنید و یا هزینه تعمیر زیادی بپردازید.

  • آسیب پذیری

جنس کابینت‌های چوبی طوری است که به راحتی آسیب می‌بینند، به ویژه اگر جنسی که انتخاب کرده اید مرغوب نباشد. بنابراین باید دقت کنید. از طرفی چوب در برابر آب به راحتی خراب می‌شود. بنابراین کابینت‌های چوبی عایق رطوبت و حرارت نیستند. البته این ویژگی تا حدودی به نوع چوب نیز بستگی دارد.

  • بهداشت کم

اولین مسئله در بحث بهداشت تجمع حشرات موذی می باشد اما از طرفی هم گرد و خاک یا چربی به راحتی از روی سطح آن پاک نمی‌شود. بنابراین اگر به طور مرتب تمیز نشود چربی و آلودگی بر روی آن ماندگار شده و غیر بهداشتی می شود.

طرح متنوع کابینت چوبی

رنگ طبیعی در کابینت چوبی

رنگ طبیعی چوب در کابینت

طرح های زیبا کابینت چوبی

کابینت تمام چوب

کابینت تمام چوب

مزایا و معایب کابینت‌ تمام چوبی

کابینت آشپزخانه چوب

مزایا و معایب کابینت‌ چوبی آشپزخانه

کابینت چوبی کلاسیک یا مدرن

در مقاله با طراحی کابینت رومی وارد قصر رویاهای خود شویم! به طور کامل پیرامون مدل و طراحی کابینت به سبک کلاسیک صحبت کردیم. استفاده از چوب در طراحی کابینت به سبک کلاسیک یکی از اصلی ترین انتخاب های مواد اولیه است که به بهترین حالت می تواند ویژگی های تجملاتی و اشرافی سبک کلاسیک را نمایان کند. در سبک مدرن کابینت، مهم ترین اصل سادگی است و برای افرادی که به خلوت بودن فضا اهمیت می‌دهند مناسب خواهد بود. طراحی و مدل کابینت چوبی مدرن بیشتر به این شکل است که یونیت یا همان بدنه از ام دی اف و درب ها از چوب ساخته می شود و یا این که به سبک روستایی پیش رفته و تنها صفحه روی جزیره یا کابینت از چوب بدون هیچ گونه کنده کاری و منبت کاری استفاده می کنند.

از آن جایی که ساخت و طراحی کابینت مدل چوبی کلاسیک و حتی مدرن نیاز به دانش و تبحری خاص دارد، بهتر است بدون دریافت اطلاعات لازم در مورد معایب و مزایای کابینت چوبی اقدام به سفارش نکنید و قبل از سفارش از خدمات مشاوره رایگان شارین آرک بهره مند شوید.  چرا که ممکن است جنس نامرغوبی را سفارش دهید و در نتیجه هزینه تعمیر و نگهداری را دو چندان می‌کنید. برای خرید و سفارش کابینت چوبی مرغوب با متخصصان ما در شرکت جهان ساخت شارین با شماره 91007005_021 تماس بگیرید.

 

  • شارین شارین
  • ۰
  • ۰

 

از دیرباز تا به حال در خانه های ایرانی فرش جز مهم ترین و ضروری ترین وسایل در دکوراسیون داخلی منازل بوده است. لذا باید طوری انتخاب شود که با تمام اجزا و وسایل خانه تناسب داشته باشد. در دکوراسیون داخلی منزل ، فرش به عنوان عنصری نظم دهنده و روح بخش در منازل بوده که به فضا رنگ و رخی متفاوت را هدیه می دهد و نقش مهمی را در دکوراسیون خانه ایفا می کند. برای انتخاب فرش مناسب و داشتن دکوراسیونی جذاب به نکاتی که در ادامه در خصوص نحوه قرارگیری فرش در دکوراسیون داخلی خدمتتان عرض می کنیم توجه کنید.

نقش فرش در دکوراسیون داخلی منزل

هر فضا در معماری داخلی دارای ساختاری مانند سقف ، دیوار و کف می باشد و دارای یک محدوده مشخصی می باشد. بعد از این که آن فضا ایجاد شد باید پوشش نهایی آن را متناسب با سلیقه ی خود انتخاب کنید. به عنوان مثال برای خانه ها با توجه به صمیمیتی که در آن وجود دارد باید از وسایلی استفاده کنید که دارای چنین ویژگی باشد. یعنی احساس صمیمیت و گرما را القا کنند. کف که آخرین لایه در ساختار محسوب می شود و مهم ترین بخش می باشد باید پوششی که برای آن انتخاب می کنید دارای خصوصیاتی از قبیل دوام، سهولت نگهداری، گرمی کف و راحتی زیر پا و... باشد.

خرید فرش برای دکوراسیون

فرش ها می توانند در دکوراسیون داخلی خانه نقش هایی به عنوان عنصر نظم دهنده، نقطه کانونی، وسیله تزیینی و یا سازمان بخش باشند. حتی می توانید از فرش ها به عنوان عنصری برای تفکیک فضا نیز استفاده کرده و فضا هایی مانند غذا خوری ، نشیمن و ... را ازیکدیگر جدا نمایید.

نقش و طرح فرش ها می تواند در طراحی و انتخاب سایر وسایل دکوراسیون منزل مانند مبلمان و غیره مفید واقع شود .اندازه فرش ها و طرح هایی که در آن ها به کار می رود می توانند ظاهر و اندازه فضا را بزرگتر یا کوچکتر جلوه دهند. بنابر این در انتخاب ان ها باید موارد زیر را مد نظر قرار دهید.

·       زمان خرید فرش

چنانچه برای دکوراسیون داخلی منزل ، از همان ابتدا نسبت به تهیه فرش اقدام کنید، طراحی دکوراسیون داخلی منزلتان به سهولت بیشتری انجام می شود. اگر از تم دکوراسیون خود مطمئن نیستید، فرشی با رنگ خنثی تهیه کنید. بنابراین بهتر است خرید فرش را جز اولیت های خود در خرید المان های دکوراسیون داخلی خانه خود قرار دهید.

·       ابعاد فرش

انتخاب فرشی در ابعاد مناسب می تواند تاثیر بسزایی در دکوراسیون منزل و یا خانه شما داشته باشد . برخی از افراد تصور می کنند باید برای فضاهای بزرگ از فرش هایی با سایز کوچک استفاده کرد، اما این تصور کاملا اشتباه است. زیرا انتخاب فرش کوچک برای مساحت بزرگ باعث می شود آن فضا کوچکتر نیز به نظر برسد.

انتخاب فرشی که اندازه آن با فضا تناسب دارد می تواند در دکوراسیون داخلی منزل موثر باشد و جلوه بهتری به آن بدهد. سایز فرش را برای اتاق پذیرایی به گونه ای انتخاب کنید که حداقل پایه های جلویی مبل روی آن بیایند.

ابعاد فرش در دکوراسیون

·       نوع کاربری

فرش را با متناسب با نوع کاربری قسمتی که قرار است از آن استفاده شود، انتخاب کنید. برای مثال در قسمت نهارخوری ترجیحا از فرش های تیره تر مانند بیسکوییتی یا توسی تیره استفاده کنید. برای اتاق نشیمن از فرش هایی با طیف رنگی خنثی استفاده کنید زیرا ست شدن رنگ های خنثی با مبلمان و تم منزل به راحتی انجام می شود.

·       رنگ های تضاد

استفاده از یک طیف رنگی باعث ایجاد یکدست شدن محیط شده و آنجا را بی روح جلوه می دهد. برای ایجاد جذابیت و زیبایی در دکوراسیون منزل، بهتراست فرش را در رنگی انتخاب کنید که کمی با دیگر وسایلتان در تضاد باشد. تضاد رنگ فرش در دکوراسیون حس تازه ای به آن خواهد داد.

·       رنگ های مکمل فرش

برای دادن جلوه ای زیبا به دکوراسیون می توانید از رنگ های مکمل فرش در پرده، کوسن های مبل و... استفاده کنید.

انتخاب رنگ فرش در دکوراسیون

محل قرارگیری فرش در دکوراسیون خانه

·         نشیمن

بهتر است در اتاق نشیمن، فرش را طوری قرار دهید که مبلمان به طور کامل بر روی آن بنشیند. این امر موجب می شود همه اجزای مبلمان مانند یک گروه عمل کرده و متحد به نظر برسند. حالت دیگر قرارگیری فرش در دکوراسیون اتاق نشیمن این است که تمامی پایه های مبل و یا کاناپه بر روی زمین باشد و هیچ کدام بر روی فرش قرار نگیرد. این نوع از سازماندهی برای آپارتمان های کوچک بسیار مناسب است. برای این که این کار را انجام دهید اطمینان حاصل کنید که طول فرشتان با کاناپه دو برابر است. همچنین مبلمانتان را در نزدیک فرش قرار دهید تا حس اتحاد پا برجا بماند.

نقش فرش در اتاق نشیمن

·       اتاق خواب

درمورد نحوه قرارگیری فرش در دکوراسیون اتاق خواب هم باید بگوییم بهتر است از فرش را به گونه ای قرار دهید که کنار تخت باشد و زمانی که از تخت پایین می آید، پایتان روی فرش قرار بگیرد و همچنین باید اندازه فرشتان به گونه ای باشد که از تخت خوابتان بزرگتر باشد. زیرا بیشتر قسمت فرش در زیر تخت قرار خواهد گرفت و نباید از فرش های گرد و یا کوچک استفاده کنید که فقط زیر تخت را پوشش می دهند.

قرارگیری فرش در اتاق خواب
  انتخاب فرش در اتاق خواب

·       غذاخوری

نحوه قرارگیری فرش در دکوراسیون آشپزخانه یا سالن غذا خوری باید به گونه ای باشد که وقتی فرش زیر میز غذا خوری قرار می گیرد و صندلی های آن عقب کشیده می شوند ، پایه ها روی فرش قرار بگیرند. به عبارتی وقتی فرش زیر میز ناهار خوری قرار می گیرد به دلیل ابعاد کوچک در زیر میز و صندلی ها پنهان نشود.

انتخاب فرش در آشپزخانه

کلام آخر

قبل از انتخاب فرش برای منزل، حتما سبک مورد نظر خود را برای خانه انتخاب نمایید. پس از انتخاب سبک، سعی کنید فرش جز اولین قلم برای دکوراسیون داخلی منزل باشد. زیرا باقی اقلام با توجه به رنگ و طرح فرش تهیه و چیده می شوند. فرش مهم ترین وسیله در دکوراسیون داخلی خانه است، پس در انتخاب رنگ، ابعاد و طرح و سبک آن دقت کنید. چنانچه قصد دارید خانه ای با دکوراسیون جذاب و دل انگیز توام با آرامش داشته باشید و یا می خواهید اقدام بازسازی منزل خود نمایید، بدون نگرانی طراحی دکوراسیون داخلی منزلتان از طراحی کابینت آشپزخانه و کمد دیواری گرفته تا طراحی سرویس بهداشتی و حمام را به شارین بسپارید. ما در سایت شارین آماده راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما هستیم. پس با ما از طریق شماره 91007005_021 در ارتباط باشید.

  • شارین شارین
  • ۰
  • ۰

نورپردازی در گذشته های دور تنها کاربرد آن در روشن کردن بخش های دکوراتیو، مانند مجسمه و بناهای تاریخی بوده است. اما امروزه نورپردازی بخش جدایی ناپذیر هر نوع ساختمان از جمله اداری ، تجاری و مسکونی می باشد که رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی و نوآوری های جدید، تحولات عظیمی در حیطه نورپردازی نمای بیرونی ساختمان رخ داد و ذهن معماران ساختمان را نیز در درگیر کرد. از این رو در ادامه این مطلب ما سعی داریم در خصوص نورپردازی نمای ویلا ها و ساختمان های اداری ، تجاری و مسکونی اطلاعات و ایده هایی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

طراحی نورپردازی نما

طراحی نور نما

نورپردازی نمای بیرونی ساختمان

نورپردازی نمای بیرونی ساختمان یکی از مهم ترین بخش های طراحی هر ساختمانی است. با نورپردازی مناسب، اصولی و زیبا می توانید هویت آپارتمان خود را حفظ کریده و اصالت را به نمای بنا و ویلای خود ببخشید. همچنین با استفاده از انواع نورپردازی نمای آپارتمان می‌توان زیبایی تمام بنا های ( مسکونی ، اداری ، تجاری ) را چند برابر کرد.

نورپردازی نمای ساختمان ها با توجه به کاربری آن ها باید هدفمند باشد و باعث زیبایی هر چه بیشتر بنا شود، نورپردازی نمای بیرونی ساختمان با اهداف مختلفی مانند برجسته کردن بخش هایی از بنا، روشنایی نما و یا روشنایی محیط اطراف انجام می شود که در هر یک از آن ها اصول نورپردازی بایستی رعایت شود که از جمله آن ها می توان به هماهنگی رنگ نور ها با رنگ متریال انتخاب شده در نمای ساختمان اشاره کرد که، یکی از مهم ترین موارد در هنگام برنامه ریزی برای نورپردازی نمای بیرونی ساختمان می باشد و باید توجه بسیاری به آن داشته باشید.

طراحی نور نمای ساختمان

در نورپردازی نمای ساختمان های اداری ، تجاری و مسکونی و همچنین ویلا ها ، هماهنگی رنگ نور با متریال انتخابی و نوع معماری در نما بایستی به نحوی باشد که در مرحله اول برای انسان آزاردهنده نبوده و چشم نواز باشد و همچنین باید توجه داشته باشید که نور ها به داخل ساختمان وارد نشوند زیرا سبب رنجش ساکنین آپارتمان خواهد شد.

علاوه بر رنگ نور، نحوه استفاده صحیح و هدایت درست نور برای روشنایی ساختمان اهمیت دارد. زیرا نور هایی که به شیوه نادرست نما را روشن می کنند نتیجه ای عکس داشته و باعث کاهش زیبایی ساختمان و آلودگی نوری می شود. بنابراین نیاز است تا از نورپردازی نمای بیرونی انواع آپارتمان های اداری ، تجاری و مسکونی اطلاعات کاملی داشته و با اصول نورپردازی آن ها آشنا شوید.

طراحی نور ساختمان اداری

نورپردازی نمای بیرونی ساختمان مسکونی

اگرچه نورپردازی نمای ساختمان مسکونی نقش آشکاری در چشم‌انداز شهر دارد، اما در این مسیر باید بسیاری از ملزومات را رعایت کرد تا از طراحی روشنایی در ساختمان‌های مسکونی به طور چشمگیر و مناسب استفاده کرد.

از جمله اصلی ترین مباحث در حیطه نورپردازی نمای آپارتمان مسکونی ، موضوع مصرف برق است. طبیعی است که تمامی سیستم های نورپردازی  نمای ساختمان هزینه کلی انرژی الکتریکی مصرفی ساختمان را افزایش خواهند داد. لذا لازم است که اصولی ترین و مقرون به صرفه ترین روش را برای نورپردازی نمای ساختمان مسکونی خود انتخاب نماییم.

طراحان بدون توجه به اینکه یک آپارتمان مسکونی بخشی از یک فضای کلی است، سبک نورپردازی آن‌ها را طراحی می‌کنند. به این معنا که ساختمان‌های مسکونی باید از نظر نورپردازی در یک قالب طراحی یکپارچه با محیط خود قرار گیرند؛ و در عین حال خود را منحصر به فرد نشان دهند.

نورپردازی نمای مسکونی

نورپردازی نمای بیرونی ساختمان اداری

نورپردازی در نما ساختمان‌های اداری و ساختمان‌های خدماتی، رفاهی و تجاری نظیر هتل‌ها و مراکز خرید، با مشخص کردن حجم کلی بنا، تاکید بر ورودی‌ها و یا روشن و خاموش بودن فضاهای داخلی و خارجی، بی­نیاز از نورهای اضافی، کاملا کاربری خود را نمایش می‌­دهد. بسیار کج فکری است اگر در نورپردازی ساختمان های ادرای و تجاری به بهانه کاهش هزینه های جاری به یک نورپردازی بی هدف و بدون برنامه بسنده کنیم ، چرا که این بنا ها آبروی یک ملت هستند و نقص در طراحی نورپردازی آن ها باعث لطمه زدن به هویت بین المللی و فرهنگ یک کشور می شود.

نورپردازی آپارتمان اداری

نورپردازی نمای بیرونی ویلا

ویلا ها ساختمان هایی هستند که اغلب دارای ایده و طراحی های خاصی می باشند. توجه به المان‌ها و ایده اصلی معماری  و نورپردازی در جهت مشخص نمودن آن ها اهمیت زیادی دارد. از طرفی با توجه به کاربرد فضاهای مختلف، نورپردازی نمای ویلا می‌تواند با ایجاد سناریو صورت گیرد.

در نورپردازی نمای ویلا ها ، بهتر است نورپردازی استخر و نورپردازی محوطه با توجه به نورپردازی نمای ویلا صورت گیرد و جدا از آن نباشد، بلکه با آن و در راستای ایده اصلی شکل می گیرد. درواقع وجود فضاهای نیمه باز، تراس‌ها و روف گاردن باعث می‌شود تا نورپردازی نمای ویلا مبتنی بر این فضاها و به صورت کاربردی شکل گیرد و در طراحی نورپردازی کل تأثیر چشمگیری داشته باشد.

طراحی نور نمای ویلا

کلام آخر

با توجه به مطالب گفته شده، می توان نتیجه گرفت که نما ، اولین فاکتور از هر ویلا و ساختمانی است که نظر هر بیننده‌ رهگذری را به خود جلب می‌کند که می توان با برخی ایده های قابل اجرا به زیبا سازی آن کمک شایانی کرد. پس صرف هزینه‌ای مناسب و شایسته برای نورپردازی نمای ساختمان تان کاری لازم و ضروری است که به کمک آن می‌توانید ملک خود را راحت تر به فروش برسانید یا اجاره دهید.

بنابراین توصیه‌ ما به شما این است که با تحقیق و پرس و جوهای فراوان یک تیم نورپردازی حرفه ‌ای پیدا کنید و کار نورپردازی نمای بنای تان را به آن‌ها بسپارید تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن زیبایی ساختمان خود را دوچندان کنید. از این رو شارین آماده ارائه انواع خدمات طراحی نما ، طراحی دکوراسیون ،  و همچنین بازسازی آپارتمان اداری ، تجاری و مسکونی شما می باشد. جهت همکاری می توانید با شماره 91007005_021 تماس حاصل فرمایید.

  • شارین شارین
  • ۰
  • ۰

 

رستوران ها همیشه جز اماکن پر رفت و آمد بوده و معمولا مردم در طول هفته و اکثرا در آخر هفته ها به آن مراجعه می کنند. رستورانی در جذب مشتری موفق است که علاوه بر کیفیت غذا، در دکوراسیون و چیدمان داخلی نیز بهترین باشد. حتما برای شما نیز پیش آمده که وارد رستورانی شوید و عدم ناهماهنگی چیدمان رستوران برایتان جالب نباشد و آن راترک کنید. البته عکس این موضوع نیز صادق است و رستوران هایی هستند که دکوراسیون چشم گیری دارند و مشتری را به خوبی جذب می کنند. برای داشتن یک چیدمان جذاب و متعادل در رستوران های به سبک مدرن و کلاسیک باید به نکاتی توجه کنید و بدون شک با رعایت یک سری از موارد رستورانی با دکوراسیون زیبا خواهید داشت.

دکوراسیون داخلی رستوران مدرن

دکوراسیون داخلی رستوران

دکوراسیون داخلی رستوران های کلاسیک و مدرن یکی از موارد مهم و حیاتی به منظور جذب مشتری است و رعایت اصول مربوط به طراحی های داخلی دکوراسیون رستوران از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. یک دکوراسیون داخلی رستوران خوب می تواند برای یک کافه رستوران به اندازه یک غذای خوب ، نوشیدنی و خدمات مناسب موثر باشد.

یکی از مهم ترین مواردی که در دکوراسون رستوران تان باید به آن توجه داشته باشید، سبک رستوران است. به محض اینکه تصمیم گرفتید که تم رستوران شما چیست و میواهید به سیک مدرن باشد یا کلاسیک، باید از المان های خاصی در دکوراسیون تان استفاده کنید که به سبک مورد نظرتان نزدیک باشد. اما پس از آن باید به مواردی که در ادامه ذکر شده است جهت داشتن دکوراسیونی ایده آل توجه نمایید.

دیزاین داخلی رستوران

·        دکوراسیون محل نشستن مشتریان

در سالن اصلی یک رستوران، بخش عمده به میز و صندلی ها اختصاص دارد و دقت در انتخاب و نوع آن در دکوراسیون رستوران تاثیر به سزایی دارد. در رستوران های بزرگ و لوکس باید از میز و صندلی های گران قیمت و باشکوه استفاده شود، درحالیکه در رستوران های کوچک و کافی شاپ ها می توان از صندلی های کوچک و مینیمال استفاده نمود. محل نشستن مشتری در دکوراسیون رستوران مهم بوده و باید آرامش و امنیت را برای آنان فراهم آورد. پس بهتر است از میز و صندلی های راحت کمک گرفت.

·        دکوراسیون قسمت پذیرش

این قسمت بیشتر در رستوران های بزرگ و لاکچری به چشم می خورد. توجه به بخش پذیرش رستوران نیز مانع ایجاد سردرگمی مشتری هنگام بدو ورود به رستوران خواهد شد. در این بخش می توان اطلاعاتی مرتبط با قسمت های مختلف و غذاهای رستوران در اختیار مشتری قرار داد تا با خیال راحت غذای مورد نظر و محل نشستن را تعیین کند.

چیدمان داخلی رستوران کلاسیک

·        دکوراسیون پیشخوان رستوران

مکانی که مشتری برای ثبت سفارش خود به آن مراجعه می کند، پیشخوان نام دارد. دقت به دکوراسیون پیشخوان در رستوران ها باعث جلب توجه مشتری خواهد شد به همین دلیل رستوران هایی هستند که در دکوراسیون رستوران خود، هزینه زیادی برای طراحی پیشخوان می کنند. طراحی این قسمت به سلیقه بستگی دارد و گاهی بعضی افراد آن را متناسب با دکوراسیون رستوران خود طراحی و دیزاین می کنند.

·        دیگر سالن های رستوران

رستوران های بزرگ اغلب به غیر از سالن غذاخوری، سالن های دیگری برای برگزاری مراسم هایی مانند تولد، مراسم های دوستانه و خانوادگی دارند. طراحی و دکوراسیون این سالن ها کمی با سالن اصلی متفاوت تر است. برای مثال یک سالن را به سبک مدرن و سالن های دیگر را به سبک سنتی یا اصیل دیزاین می کنند. به این صورت همه سلایق را راضی نگه می دارد.

چیدمان میز و صندلی رستوران

چیدمان دکوراسیون رستوران

چیدمان رستوران چیزی بیشتر از دانش معماری و سلیقه است بلکه مربوط به استفاده بهینه از فضاهای موجود و بازاریابی برای فروش بیشتر است. این مساله قطعا باید از اهمیت بالایی برای صاحبان رستوران‌ ها و مدیران برخوردار باشد که شامل نکات زیل می باشد:

·        چیدمان میز و صندلی

در نظر داشته باشید که مهم ترین بخش دکوراسیون رستوران ، نوع چیدمان و انتخاب لوازم است. چیدمان میز و صندلی رستوران های کلاسیک و مدرن باید متعادل بوده و مزاحمتی برای رفت و آمد ایجاد نکند. این عقیده که با چیدن میز و صندلی بیشتر، مشتری بیشتری نیز جدب می شود، کاملا اشتباه است. زیرا در اماکنی که فضای کافی برای رفت و آمد وجود ندارد، اسباب آزردگی مشتری فراهم می گردد.

توجه به پلان رستوران و پلان کافی شاپ در چیدمان رستوران امر مهمی است. برای طراحی میز و صندلی ها باید به دیوار ها و ستون توجه کرد. به طوری که چیدمان نباید مانع دیده شدن دکور کافه و رستوران گردد. در رستوران های سنتی استفاده از تخت های چوبی و راحت در گوشه ای از سالن غذاخوری، جلوه خوبی به رستوران می دهد و حتما افرادی که به مکان های سنتی علاقمندند را جذب خواهد کرد. دکوراسیون و چیدمان در رستوران های کوچک و کافی شاپ ها نیز باید به گونه ای باشد که حریم خصوصی حفظ شود.

چیدمان مبلمان در رستوران

·        رخت آویز و محلی برای لوازم مشتری

در رستوران وجود یک جالباسی مناسب و شیک به خصوص در فصل زمستان از ضروریات محسوب می شود. درصورتی که پالتو یا کاپشن جاگیر و سنگینی همراه مشتری باشد می تواند به راحتی آن را در محل مخصوص لباس و لوازم مشتری قرار دهد و با خیالی آسوده غذا را نوش جان کند.

·        میزهای سلف سرویس

رستوران های زیادی برای ارائه پیش غذا، نوشیدنی، سالاد و... از میزی تحت عنوان سلف سرویس استفاده می کنند. محل قرار گیری این میز باید در جایی باشدکه تمام مشتریان به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند. این میز باید به اندازه ای بزرگ باشد که غذا ها را با فاصله مناسب روی خود جای دهد.

دکوراسیون ورودی رستوران

·        استفاده از گل و گیاه

گیاهان وارد هر جا شوند با خود زیبایی و طراوت را به ارمغان خواهند آورد. پس استفاده از گیاهان مختلف با گلدان هایی زیبا، در دکوراسیون رستوران شما تاثیر زیادی می گذارند و همچنین به آن روح می بخشند.

با اختصاص قسمتی از رستوران با توجه به فضایی که در اختیار دارید به گل و گیاهان، می توانید رنگ و روح زیبا و مملو از آرامش را به میهمانان هدیه دهید. گیاهان همچنین برای تسویه هوای رستوران نقش مهمی را ایفا می کنند. آن ها با طیف رنگی جذاب ، قطعا چشمگیر خواهند شد.

 

استفاده از گل و گیاه در رستوران

کلام آخر

همواره مردم رستوران هایی را انتخاب می کنند که هنگام حضور در آن آرامش را حس کرده و از گذراندن وقت خود در آنجا رضایت داشته باشند. پس هر رستوران در چیدمان و دکوراسیون خود در سبک های مختلف از جمله کلاسیک و مدرن باید نکاتی را رعایت کرده تا به رستورانی با قدرت جاذبه عالی تبدیل شود. اگر در فکر راه اندازی رستورانی با دکوراسیون خاص هستید، نگران نباشید و با مراجعه به سایت شارین آرک و بهره مندی از مشاوره رایگان کارشناسان این مجموعه تمام کار خود را از صفر تا صد به ما بسپارید.

جهت راهنمایی و مشورت در خصوص طراحی دکوراسیون منزل ، و طراحی نمای ساختمان و حتی بازسازی ساختمان اداری ، تجاری و مسکونی خود می توانید با شارین به شماره 91007005_021 تما حاصل فرمایید.

  • شارین شارین
  • ۰
  • ۰

 

در قسمت های مختلف خانه های امروزی ، از جمله گوشه ها و کنج های اتاق ها، سالن پذیرایی و آشپزخانه ایده های خاصی به ذهن افراد نمی رسد، و یا اغلی این قسمت ها نادیده گرفته می شود. این قسمت ها از خانه می توانند شامل هر بیرون زدگی و یا فرورفتگی هایی باشند. اما اگر کمی فکر کنیم و برای این بخش از خانه خود نیز زمان لازم بگذاریم، در عمل خواهیم دید که به چه دستاوردهای جالبی می توان دست یافت و چطور می توان این بخش های به ظاهر بی استفاده را کاربردی تر از قبل ایجاد کرد. یکی از این راه حل های کارآمد و موثر برای طراحی و دکوراسیون داخلی کنج اتاق ها، طراحی و ساخت شلف های دیواری و قفسه های مختص آن بخش می باشد. جهت ایده گرفتن از کاربرد شلف ها در دکوراسیون داخلی خانه و یا فضای مورد نظر خود، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

شلف چیست ؟

شلف یکی از المان های دکوراتیو در دکوراسیون داخلی می باشد که به صورت طبقه بندی شده بر روی دیوار، نقش طاقچه در دکوراسیون ایفا می کند.

شلف ها در دو نوع "ثابت" و "متحرک" مورد استفاده قرار می گیرند به گونه ای که نوع ثابت آن ها قابل جابجایی نمی باشد و در نهایت با سنگ، چوب و یا گچ پوشش داده می شود. اما مدل شلف های متحرک به گونه ای است که استفاده از آن ها ساده و آسان بوده و می توان ایده های جالب و جذابی را روی آن ها پیاده سازی کرد. لازم به ذکر است در طراحی شلف های متحرک از متریال های خاصی مانند ام دی اف، پلی استر و فلز به کار می رود.

نکته ای که در خصوص شلف ها باید به آن توجه کرد، دوام و استحکام آن ها می باشد. شلف‌های دیواری باید به اندازه کافی قوی و مقاوم باشند که بتوانند وزن وسایلی که روی آن‌ها قرار می‌گیرد را تحمل کنند. از این رو انتخاب شلف مناسب برای یک فضا بسیار حائز اهمیت می باشد.

در نهایت شما با انتخاب مناسب ترین و زیبا ترین انواع مدل های شلف، می توانید از این المان ها که در متریال های مختلفی موجود می باشند برای قرار دادن اشیا، دکوری های تزیینی، گل و گلدان در قسمت های مختلفی از خانه استفاده نمایید.

انواع مدل های شلف دیواری

کاربرد شلف در دکوراسیون داخلی

استفاده از انواع شلف های دیواری در نقاط مختلف خانه از جمله آشپزخانه، اتاق خواب، سالن پذیرایی، کنج های خانه و... کاربرد دارد. در فضاهایی مانند فضاهای پرت خانه که کاربری ندارد با استفاده از شلف نواقص را می پوشانیم و زیبایی و کاربری به آن می دهیم. این گزینه ایده ای بسیار خوب برای قسمت هایی از خانه است که پرت هستند و لازم است تا از آنجا به عنوان یک فضای کاربردی استفاده کرد. برای شلف دیواری نصب شده در این قسمت ها می توان اکسسوری و یا لوازم متعددی را طبق سلیقه و نیاز قرار داد. به عنوان مثال از شلف می توان برای پرورش گل در فضاهایی که دارای نور خوب هستند، استفاده کرد که باعث زیبایی، طراوت و سرزندگی می شود. از این طریق نیز می توان به صورت طبقاتی نور مورد نیاز برای گل ها را نیز تامین کرد و به نظمی برای گلدان ها نیز دست یافت.

از این رو با توجه به توضیحات فوق، مشاهده می‌کنید که شلف ‌های دیواری تا چه اندازه در دکوراسیون داخلی خانه کاربرد دارند. برای اگاهی و درک بیشتر در این خصوص می توانید در ادامه مطلب ما را همراهی نمایید.

مدل های شلف

·        استفاده از شلف سالن پذیرایی

مرسوم ترین کاربرد شلف ها در دکوراسیون اتاق پذیرایی می باشد که می توان در دیوار پشت تلویزیون، نگهداری المان ها و اکسسوری ها و دستگاه های پخش خانگی استفاده کرد. فضای پشت مبل ها را می توان با تابلو پر کرد ولی استفاده از شلف هم می تواند جالب توجه باشد. استفاده های دیگر شلف دیواری را می توان برای آینه ها و شمعدان یا آباژور دانست. این کاربری برای خانه های کوچک که فضا برای استفاده از کنسول کافی نیست می تواند بسیار مناسب باشد.

·        نصب شلف در آشپزخانه

طبیعتا یکی از اصلی ترین فضاهایی که نیازمند وجود شلف است به دکوراسیون آشپزخانه باز می گردد. برای تزیین دیوار آشپزخانه نیز شلف در مدل های گوناگون وجود دارد. در بسیاری از مواقع شما می توانید به خصوص در دکوراسیون آشپزخانه کوچک خود به جای بخش هایی از کابینت به سراغ شلف دیواری بروید. اگر آشپزخانه شما کوچک است، شلف هایی با طرح ها و رنگ های مختلف بر روی دیوار آن قرار دهید. همچنین اگر کنار هود شما فضای خالی وجود دارد، می توانید آن فضاها را با شلف ها پر کنید و آشپزخانه خود را زیباتر کنید.

شلف در آشپزخانه

·        استفاده از شلف در اتاق خواب

در اتاق خواب، از شلف برای تزیین به کار می رود ولی جنبه کاربردی بسیار مطلوبی هم دارد. معمولا شلف را در دیوارهایی که در زیر آن تخت خواب قرار دارد نصب می کنند که بسیار جلوه خوبی ایجاد می کند. همچنین از این شلف های دیواری می توانید برای قرار دادن کتاب، سی دی و یا گلدان های کوچک در اتاق خواب نیز استفاده کنید.

کاربرد شلف در اتاق خواب

·        نصب شلف دیواری در راهرو خانه

یکی از فضا هایی که برای شلف دیواری بسیار پرکاربرد و زیباست، راهروها هستند. راهرو های منتهی به اتاق ها و راهروی ورودی خانه از مناطقی هستند که نسبت به سایر فضاها استفاده از شلف دیواری برای آن ها زیباتر و به جا تر است. با نصب شلف دیواری می توان دیوار یکدست و خالی راهرو و را پر کرد.

·        نصب شلف دیواری در بالکن

در بالکن جهت نگهداری گلدان ها و گیاهان از شلف می توان استفاده نمود. یا حتی برخی از لوازمی که فضای کافی در منزل برای نگهداری از آ نها وجود ندارد روی شلف دیواری با نظم مطلوبی در بالکن قرار گیرند.

کاربرد شلف در بالکن

·        شلف در حمام و سرویس بهداشتی

از شلف های دیواری امروزه در دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام نیز استفاده می شود. نصب شلف در کنار روشویی و دوش در حمام و دستشویی می تواند کاربرد بسیاری داشته باشد و به جنبه تزئینی آن نیز بپردازد.

استفاده از شلف برای نگهداری حوله، دستمال کاغذی، صابون، عطر، خوشبو کننده هوا، عود و... از مواردی هستند که بر روی شلف ها در سرویس های بهداشتی دیده می شود. گاهی موارد هم روشویی روی یک شلف نصب می شود که از دیگر راه های استفاده از شلف دیواری در سرویس های بهداشتی است.

شلف دیواری در سرویس بهداشتی

کلام آخر

با توجه به مطالب ذکر شده می توان گفت شلف دیواری یکی از گزینه های عالی برای دکوراتیو کردن فضای خانه شما می باشد. برای استفاده درست و دکوراسیون داخلی اداری می توانید از طراحان متخصص و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. شارین در خدمت شماست تا با ارائه انواع خدمات طراحی داخلی از جمله کناف کاری ، طراحی و نصب کفپوش و دیوارپوش شما را در داشتن دکوراسیونی زیبا و دلنشنین کمک کرده تا بتوانید خانه رویایی خود را داشته باشید. جهت سفارش می توانید با شماره 91007005_021 با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

  • شارین شارین