sharinarc

طراحی و ساخت پروژه های ساختمانی ، بازسازی ، کناف کاری و کابینت و کمد

sharinarc

طراحی و ساخت پروژه های ساختمانی ، بازسازی ، کناف کاری و کابینت و کمد

  • ۰
  • ۰

نورپردازی در گذشته های دور تنها کاربرد آن در روشن کردن بخش های دکوراتیو، مانند مجسمه و بناهای تاریخی بوده است. اما امروزه نورپردازی بخش جدایی ناپذیر هر نوع ساختمان از جمله اداری ، تجاری و مسکونی می باشد که رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی و نوآوری های جدید، تحولات عظیمی در حیطه نورپردازی نمای بیرونی ساختمان رخ داد و ذهن معماران ساختمان را نیز در درگیر کرد. از این رو در ادامه این مطلب ما سعی داریم در خصوص نورپردازی نمای ویلا ها و ساختمان های اداری ، تجاری و مسکونی اطلاعات و ایده هایی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

طراحی نورپردازی نما

طراحی نور نما

نورپردازی نمای بیرونی ساختمان

نورپردازی نمای بیرونی ساختمان یکی از مهم ترین بخش های طراحی هر ساختمانی است. با نورپردازی مناسب، اصولی و زیبا می توانید هویت آپارتمان خود را حفظ کریده و اصالت را به نمای بنا و ویلای خود ببخشید. همچنین با استفاده از انواع نورپردازی نمای آپارتمان می‌توان زیبایی تمام بنا های ( مسکونی ، اداری ، تجاری ) را چند برابر کرد.

نورپردازی نمای ساختمان ها با توجه به کاربری آن ها باید هدفمند باشد و باعث زیبایی هر چه بیشتر بنا شود، نورپردازی نمای بیرونی ساختمان با اهداف مختلفی مانند برجسته کردن بخش هایی از بنا، روشنایی نما و یا روشنایی محیط اطراف انجام می شود که در هر یک از آن ها اصول نورپردازی بایستی رعایت شود که از جمله آن ها می توان به هماهنگی رنگ نور ها با رنگ متریال انتخاب شده در نمای ساختمان اشاره کرد که، یکی از مهم ترین موارد در هنگام برنامه ریزی برای نورپردازی نمای بیرونی ساختمان می باشد و باید توجه بسیاری به آن داشته باشید.

طراحی نور نمای ساختمان

در نورپردازی نمای ساختمان های اداری ، تجاری و مسکونی و همچنین ویلا ها ، هماهنگی رنگ نور با متریال انتخابی و نوع معماری در نما بایستی به نحوی باشد که در مرحله اول برای انسان آزاردهنده نبوده و چشم نواز باشد و همچنین باید توجه داشته باشید که نور ها به داخل ساختمان وارد نشوند زیرا سبب رنجش ساکنین آپارتمان خواهد شد.

علاوه بر رنگ نور، نحوه استفاده صحیح و هدایت درست نور برای روشنایی ساختمان اهمیت دارد. زیرا نور هایی که به شیوه نادرست نما را روشن می کنند نتیجه ای عکس داشته و باعث کاهش زیبایی ساختمان و آلودگی نوری می شود. بنابراین نیاز است تا از نورپردازی نمای بیرونی انواع آپارتمان های اداری ، تجاری و مسکونی اطلاعات کاملی داشته و با اصول نورپردازی آن ها آشنا شوید.

طراحی نور ساختمان اداری

نورپردازی نمای بیرونی ساختمان مسکونی

اگرچه نورپردازی نمای ساختمان مسکونی نقش آشکاری در چشم‌انداز شهر دارد، اما در این مسیر باید بسیاری از ملزومات را رعایت کرد تا از طراحی روشنایی در ساختمان‌های مسکونی به طور چشمگیر و مناسب استفاده کرد.

از جمله اصلی ترین مباحث در حیطه نورپردازی نمای آپارتمان مسکونی ، موضوع مصرف برق است. طبیعی است که تمامی سیستم های نورپردازی  نمای ساختمان هزینه کلی انرژی الکتریکی مصرفی ساختمان را افزایش خواهند داد. لذا لازم است که اصولی ترین و مقرون به صرفه ترین روش را برای نورپردازی نمای ساختمان مسکونی خود انتخاب نماییم.

طراحان بدون توجه به اینکه یک آپارتمان مسکونی بخشی از یک فضای کلی است، سبک نورپردازی آن‌ها را طراحی می‌کنند. به این معنا که ساختمان‌های مسکونی باید از نظر نورپردازی در یک قالب طراحی یکپارچه با محیط خود قرار گیرند؛ و در عین حال خود را منحصر به فرد نشان دهند.

نورپردازی نمای مسکونی

نورپردازی نمای بیرونی ساختمان اداری

نورپردازی در نما ساختمان‌های اداری و ساختمان‌های خدماتی، رفاهی و تجاری نظیر هتل‌ها و مراکز خرید، با مشخص کردن حجم کلی بنا، تاکید بر ورودی‌ها و یا روشن و خاموش بودن فضاهای داخلی و خارجی، بی­نیاز از نورهای اضافی، کاملا کاربری خود را نمایش می‌­دهد. بسیار کج فکری است اگر در نورپردازی ساختمان های ادرای و تجاری به بهانه کاهش هزینه های جاری به یک نورپردازی بی هدف و بدون برنامه بسنده کنیم ، چرا که این بنا ها آبروی یک ملت هستند و نقص در طراحی نورپردازی آن ها باعث لطمه زدن به هویت بین المللی و فرهنگ یک کشور می شود.

نورپردازی آپارتمان اداری

نورپردازی نمای بیرونی ویلا

ویلا ها ساختمان هایی هستند که اغلب دارای ایده و طراحی های خاصی می باشند. توجه به المان‌ها و ایده اصلی معماری  و نورپردازی در جهت مشخص نمودن آن ها اهمیت زیادی دارد. از طرفی با توجه به کاربرد فضاهای مختلف، نورپردازی نمای ویلا می‌تواند با ایجاد سناریو صورت گیرد.

در نورپردازی نمای ویلا ها ، بهتر است نورپردازی استخر و نورپردازی محوطه با توجه به نورپردازی نمای ویلا صورت گیرد و جدا از آن نباشد، بلکه با آن و در راستای ایده اصلی شکل می گیرد. درواقع وجود فضاهای نیمه باز، تراس‌ها و روف گاردن باعث می‌شود تا نورپردازی نمای ویلا مبتنی بر این فضاها و به صورت کاربردی شکل گیرد و در طراحی نورپردازی کل تأثیر چشمگیری داشته باشد.

طراحی نور نمای ویلا

کلام آخر

با توجه به مطالب گفته شده، می توان نتیجه گرفت که نما ، اولین فاکتور از هر ویلا و ساختمانی است که نظر هر بیننده‌ رهگذری را به خود جلب می‌کند که می توان با برخی ایده های قابل اجرا به زیبا سازی آن کمک شایانی کرد. پس صرف هزینه‌ای مناسب و شایسته برای نورپردازی نمای ساختمان تان کاری لازم و ضروری است که به کمک آن می‌توانید ملک خود را راحت تر به فروش برسانید یا اجاره دهید.

بنابراین توصیه‌ ما به شما این است که با تحقیق و پرس و جوهای فراوان یک تیم نورپردازی حرفه ‌ای پیدا کنید و کار نورپردازی نمای بنای تان را به آن‌ها بسپارید تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن زیبایی ساختمان خود را دوچندان کنید. از این رو شارین آماده ارائه انواع خدمات طراحی نما ، طراحی دکوراسیون ،  و همچنین بازسازی آپارتمان اداری ، تجاری و مسکونی شما می باشد. جهت همکاری می توانید با شماره 91007005_021 تماس حاصل فرمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی