sharinarc

طراحی و ساخت پروژه های ساختمانی ، بازسازی ، کناف کاری و کابینت و کمد

sharinarc

طراحی و ساخت پروژه های ساختمانی ، بازسازی ، کناف کاری و کابینت و کمد

  • ۰
  • ۰

 

رستوران ها همیشه جز اماکن پر رفت و آمد بوده و معمولا مردم در طول هفته و اکثرا در آخر هفته ها به آن مراجعه می کنند. رستورانی در جذب مشتری موفق است که علاوه بر کیفیت غذا، در دکوراسیون و چیدمان داخلی نیز بهترین باشد. حتما برای شما نیز پیش آمده که وارد رستورانی شوید و عدم ناهماهنگی چیدمان رستوران برایتان جالب نباشد و آن راترک کنید. البته عکس این موضوع نیز صادق است و رستوران هایی هستند که دکوراسیون چشم گیری دارند و مشتری را به خوبی جذب می کنند. برای داشتن یک چیدمان جذاب و متعادل در رستوران های به سبک مدرن و کلاسیک باید به نکاتی توجه کنید و بدون شک با رعایت یک سری از موارد رستورانی با دکوراسیون زیبا خواهید داشت.

دکوراسیون داخلی رستوران مدرن

دکوراسیون داخلی رستوران

دکوراسیون داخلی رستوران های کلاسیک و مدرن یکی از موارد مهم و حیاتی به منظور جذب مشتری است و رعایت اصول مربوط به طراحی های داخلی دکوراسیون رستوران از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. یک دکوراسیون داخلی رستوران خوب می تواند برای یک کافه رستوران به اندازه یک غذای خوب ، نوشیدنی و خدمات مناسب موثر باشد.

یکی از مهم ترین مواردی که در دکوراسون رستوران تان باید به آن توجه داشته باشید، سبک رستوران است. به محض اینکه تصمیم گرفتید که تم رستوران شما چیست و میواهید به سیک مدرن باشد یا کلاسیک، باید از المان های خاصی در دکوراسیون تان استفاده کنید که به سبک مورد نظرتان نزدیک باشد. اما پس از آن باید به مواردی که در ادامه ذکر شده است جهت داشتن دکوراسیونی ایده آل توجه نمایید.

دیزاین داخلی رستوران

·        دکوراسیون محل نشستن مشتریان

در سالن اصلی یک رستوران، بخش عمده به میز و صندلی ها اختصاص دارد و دقت در انتخاب و نوع آن در دکوراسیون رستوران تاثیر به سزایی دارد. در رستوران های بزرگ و لوکس باید از میز و صندلی های گران قیمت و باشکوه استفاده شود، درحالیکه در رستوران های کوچک و کافی شاپ ها می توان از صندلی های کوچک و مینیمال استفاده نمود. محل نشستن مشتری در دکوراسیون رستوران مهم بوده و باید آرامش و امنیت را برای آنان فراهم آورد. پس بهتر است از میز و صندلی های راحت کمک گرفت.

·        دکوراسیون قسمت پذیرش

این قسمت بیشتر در رستوران های بزرگ و لاکچری به چشم می خورد. توجه به بخش پذیرش رستوران نیز مانع ایجاد سردرگمی مشتری هنگام بدو ورود به رستوران خواهد شد. در این بخش می توان اطلاعاتی مرتبط با قسمت های مختلف و غذاهای رستوران در اختیار مشتری قرار داد تا با خیال راحت غذای مورد نظر و محل نشستن را تعیین کند.

چیدمان داخلی رستوران کلاسیک

·        دکوراسیون پیشخوان رستوران

مکانی که مشتری برای ثبت سفارش خود به آن مراجعه می کند، پیشخوان نام دارد. دقت به دکوراسیون پیشخوان در رستوران ها باعث جلب توجه مشتری خواهد شد به همین دلیل رستوران هایی هستند که در دکوراسیون رستوران خود، هزینه زیادی برای طراحی پیشخوان می کنند. طراحی این قسمت به سلیقه بستگی دارد و گاهی بعضی افراد آن را متناسب با دکوراسیون رستوران خود طراحی و دیزاین می کنند.

·        دیگر سالن های رستوران

رستوران های بزرگ اغلب به غیر از سالن غذاخوری، سالن های دیگری برای برگزاری مراسم هایی مانند تولد، مراسم های دوستانه و خانوادگی دارند. طراحی و دکوراسیون این سالن ها کمی با سالن اصلی متفاوت تر است. برای مثال یک سالن را به سبک مدرن و سالن های دیگر را به سبک سنتی یا اصیل دیزاین می کنند. به این صورت همه سلایق را راضی نگه می دارد.

چیدمان میز و صندلی رستوران

چیدمان دکوراسیون رستوران

چیدمان رستوران چیزی بیشتر از دانش معماری و سلیقه است بلکه مربوط به استفاده بهینه از فضاهای موجود و بازاریابی برای فروش بیشتر است. این مساله قطعا باید از اهمیت بالایی برای صاحبان رستوران‌ ها و مدیران برخوردار باشد که شامل نکات زیل می باشد:

·        چیدمان میز و صندلی

در نظر داشته باشید که مهم ترین بخش دکوراسیون رستوران ، نوع چیدمان و انتخاب لوازم است. چیدمان میز و صندلی رستوران های کلاسیک و مدرن باید متعادل بوده و مزاحمتی برای رفت و آمد ایجاد نکند. این عقیده که با چیدن میز و صندلی بیشتر، مشتری بیشتری نیز جدب می شود، کاملا اشتباه است. زیرا در اماکنی که فضای کافی برای رفت و آمد وجود ندارد، اسباب آزردگی مشتری فراهم می گردد.

توجه به پلان رستوران و پلان کافی شاپ در چیدمان رستوران امر مهمی است. برای طراحی میز و صندلی ها باید به دیوار ها و ستون توجه کرد. به طوری که چیدمان نباید مانع دیده شدن دکور کافه و رستوران گردد. در رستوران های سنتی استفاده از تخت های چوبی و راحت در گوشه ای از سالن غذاخوری، جلوه خوبی به رستوران می دهد و حتما افرادی که به مکان های سنتی علاقمندند را جذب خواهد کرد. دکوراسیون و چیدمان در رستوران های کوچک و کافی شاپ ها نیز باید به گونه ای باشد که حریم خصوصی حفظ شود.

چیدمان مبلمان در رستوران

·        رخت آویز و محلی برای لوازم مشتری

در رستوران وجود یک جالباسی مناسب و شیک به خصوص در فصل زمستان از ضروریات محسوب می شود. درصورتی که پالتو یا کاپشن جاگیر و سنگینی همراه مشتری باشد می تواند به راحتی آن را در محل مخصوص لباس و لوازم مشتری قرار دهد و با خیالی آسوده غذا را نوش جان کند.

·        میزهای سلف سرویس

رستوران های زیادی برای ارائه پیش غذا، نوشیدنی، سالاد و... از میزی تحت عنوان سلف سرویس استفاده می کنند. محل قرار گیری این میز باید در جایی باشدکه تمام مشتریان به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند. این میز باید به اندازه ای بزرگ باشد که غذا ها را با فاصله مناسب روی خود جای دهد.

دکوراسیون ورودی رستوران

·        استفاده از گل و گیاه

گیاهان وارد هر جا شوند با خود زیبایی و طراوت را به ارمغان خواهند آورد. پس استفاده از گیاهان مختلف با گلدان هایی زیبا، در دکوراسیون رستوران شما تاثیر زیادی می گذارند و همچنین به آن روح می بخشند.

با اختصاص قسمتی از رستوران با توجه به فضایی که در اختیار دارید به گل و گیاهان، می توانید رنگ و روح زیبا و مملو از آرامش را به میهمانان هدیه دهید. گیاهان همچنین برای تسویه هوای رستوران نقش مهمی را ایفا می کنند. آن ها با طیف رنگی جذاب ، قطعا چشمگیر خواهند شد.

 

استفاده از گل و گیاه در رستوران

کلام آخر

همواره مردم رستوران هایی را انتخاب می کنند که هنگام حضور در آن آرامش را حس کرده و از گذراندن وقت خود در آنجا رضایت داشته باشند. پس هر رستوران در چیدمان و دکوراسیون خود در سبک های مختلف از جمله کلاسیک و مدرن باید نکاتی را رعایت کرده تا به رستورانی با قدرت جاذبه عالی تبدیل شود. اگر در فکر راه اندازی رستورانی با دکوراسیون خاص هستید، نگران نباشید و با مراجعه به سایت شارین آرک و بهره مندی از مشاوره رایگان کارشناسان این مجموعه تمام کار خود را از صفر تا صد به ما بسپارید.

جهت راهنمایی و مشورت در خصوص طراحی دکوراسیون منزل ، و طراحی نمای ساختمان و حتی بازسازی ساختمان اداری ، تجاری و مسکونی خود می توانید با شارین به شماره 91007005_021 تما حاصل فرمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی