sharinarc

طراحی و ساخت پروژه های ساختمانی ، بازسازی ، کناف کاری و کابینت و کمد

sharinarc

طراحی و ساخت پروژه های ساختمانی ، بازسازی ، کناف کاری و کابینت و کمد

۲ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

این روز ها که بیشتر مردم در آپارتمان ها زندگی می کنند، با برخی مشکلات مواجه هستند که یکی از آن ها خانه های کوچک با سقف کوتاه می باشد. سقف های کوتاه حس خستگی را در افراد چند برابر می کنند، حسی سرشار از خفگی که همه ساکنان خانه را در بر خواهد گرفت. روش های زیادی در معماری وجود دارد که کمک می کنند اندازه خانه بزرگ تر دیده شود اما اجرای تمامی آن ها در آپارتمان ممکن نیست و یا هزینه زیادی دارد. طراحی سقف کوتاه در دکوراسیون خانه سبب دلگیر شدن فضای خانه و کوچکتر دیده شدن محیط خواهد شد، از این رو در این مقاله ما قصد داریم در خصوص بلندتر نشان دادن سقف های کوتاه در طراحی خانه نکاتی را برای شما عزیزان بیان کنیم. پس با ما همراه باشید.

بلند تر نشان دادن سقف کوتاه

طراحی دکوراسیون خانه با سقف کوتاه

سقف یکی از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی خانه به شمار می آید. از این رو ارتفاع آن تاثیر بسیار زیادی در بزرگ و کوچک نشان دادن فضا و همچنین کلیت دکوراسیون داخلی دارد. ارتفاع سقف از جمله عواملی است که بر حس و حال افراد خانه و به طور کلی حس خانه تاثیر می گذارد. سقف های بلند باعث بزرگ تر نشان دادن فضای خانه شده و همین طور به روشن تر بودن خانه نیز کمک می کنند. در مقابل سقف های کوتاه بر بسیاری از افراد تاثیر منفی گذاشته و باعث ایجاد گرفتگی محیط می شود. همچنین سقف های کوتاه گاها سبب عملکرد ضعیف افراد شده و بر روی مغز آن ها تاثیرات منفی خواهند گذاشت.

دکوراسیون خانه با سقف کوتاه

از این رو طراحی دکور خانه هایی که دارای سقف هایی با ارتفاع کوتاه می باشند امری چالش بر انگیز برای طراحان داخلی محسوب می شود و  طراحی دکوراسیون داخلی فضاهایی که با این مشکل مواجه هستند، باید با دقت بیش تری انجام شود. نحوه ی چیدمان و انتخاب مبلمان مناسب برای این فضاها نیز باید حتما مورد توجه قرار گیرد. با استفاده از تکنیک های مختلف دکوراسیون داخلی و چیدمان، می توان سقف یک فضا را تا حد زیادی بلندتر از آن چه در واقع هست، نشان داد. برای آشنایی با این تکنیک ها و ترفند ها در درکوراسیون خانه هایی با سقف های کوتاه به نکات زیر توجه کنید:

·        استفاده از رنگ روشن در سقف

اولین و تاثیر گذارترین ایده برای بلندتر به نظر رسیدن سقف منزل این است که از رنگ های روشن مخصوصا سفید برای رنگ آمیزی دیوارها و سقف استفاده کنید زیرا رنگ های تیره سقف را کوتاه تر می کنند. به باور برخی از طراحان استفاده از رنگ های هایگلاس باعث بازتاب نور شده و همین امر به بلندتر نشان دادن سقف کمک می کند.

بلندتر نشان دادن سقف

·        طراحی پنجره های هایی با ارتفاع بلند

استفاده از پنجره های طولی که ارتفاع آن ها از سقف تا کف می باشد به بزرگ تر نشان دادن فضاهای کوچک بسیار کمک می کند. در خانه هایی که با سقف های کوتاهی طاحی شده اند، به جای پنجره های کوتاه از پنجره های بلند و قدی با شیشه های ساده و بدون برش استفاده کنید. مخصوصا اگر قد پنجره تان تا نزدیکی زمین باشد خیلی می تواند به بلندتر نشان دادن سقف خانه تان کمک کند.

پنجره بلند در دکوراسیون

·        نورپردازی در جهت رو به بالا

هر چه نور بیشتری به روی سقف خود بتابانید ارتفاع آن بلند و بلندتر به چشم می آید. به جای انتخاب آویزها و لوسترهایی که به سقف متصل شده و نور را به سمت پایین و دور سقف خانه می فرستند، تمرکز را به روی روشنایی سقف قرار دهید و اجازه دهید تا منابع نور بیشتری به روشنایی اتاق کمک رسانی کنند. توصیه می شود در خانه هایی که با سقف های کوتاه طراحی شده اند، از به کار بردن لوستر ها و بلند و بزرگ اجتناب کنید.

سقف کوتاه خانه

·        استفاده از آینه های بلند و قدی

آینه ها هم تاثیر بسیار زیادی در بلندتر نشان دادن سقف های کوتاه دارند. زیرا با انعکاس و تاباندن نور در منزل شما سقف بلند تر دیده می شود و اگر جای مناسبی را برای قرار دادن آینه انتخاب کنید هم در بزرگتر به نظر رسیدن فضا تأثیرگذار است و هم می تواند قناسی های منزل شما را پوشش دهد.

·        کاغذ دیواری و دیوارپوش با طراحی عمودی

استفاده از الگوهای عمودی از جمله روش هایی است که می تواند به بلندتر نشان دادن سقف های کوتاه کمک کند. با ایجاد کردن خطوط عمودی روی دیوار یا استفاده از کاغذ دیواری هایی با الگوی عمودی سبب بلند تر دیده شدن ارتفاع سقف خواهد شد. هر چقدر رنگ های این خطوط متضاد تر باشند، سقف کوتاه را بلندتر نشان می دهند.

·        انتخاب صحیح پرده و ارتفاع چوب پرده

انتخاب پرده مناسب و نصب آن ها برای خانه هایی با سقف های کوتاه از جمله عوامل تاثیر گذار در ارتفاع سقف ها می باشد. پرده ها را نزدیک به سقف بیاویزید. طول پرده ها را بلند در نظر بگیرید طوری که تا زمین برسد، با این روش ارتفاع اتاق بلندتر دیده می شود. پارچه های طرح دار عمودی را برای پرده انتخاب کنید تا سقف کوتاه خانه را بالاتر نشان دهد.

سقف کوتاه در دکوراسیون

·        استفاده از مبلمان با ارتفاع و پایه های کوتاه

یکی دیگر از بهترین تکنیک ها که سبب بلند تر دیده شدن ارتفاع سقف خانه شما خواهد شد، استفاده از مبلمانی است که ارتفاع کوتاه تری دارند و به سطح زمین نزیک تر هستند. این روش فاصله میان اثاثیه و سقف را بیشتر می کند و باعث می شود سقف بلندتر برسد؛ در حالی که مبلمان بزرگ و بلند فضا را بسته تر نشان می دهند.

مبل کوتاه در دکوراسیون

کلام آخر

اکثر افراد با سقف کوتاه خانه خود دچار مشکل و سرگردانی هستند. اما با در نظر گرفتن نکاتی که در مقاله فوق ذکر شد و با کمی ایده های هوشمندانه در طراحی دکوراسیون داخلی این خانه ها به راحتی می توان از حضور و زندگی در آن ها نیز لذت برد. برای اجرای ایده های نو و اصولی می توانید از گروه تخصصی شارین کمک بگیرید. شارین اماده ارائه انواع خدمات دکوراسیون خانه، از جمله نورپردازی دکوراسیون ، کناف کاری ، نصب و اجرای کفپوش و دیوارپوش و همچنین بازسازی خانه هایی با سقف های کوتاه و قدیمی می باشد. برای همکاری با این تیم حرفه ای می توانید با شماره 91007005_021 تماس حاصل فرمایید.

  • شارین شارین
  • ۰
  • ۰

این روز ها، در دنیای دکوراسیون هر روز شاهد مدها و روند های جدیدی هستیم که هر کدام از آن ها ویژگی های خاصی داشته و با ظرافت هرچه تمام به زیبایی دکوراسیون های طرحی شده کمک می کنند. یکی از ایده های جدید و نو که این روز ها در دکوراسیون اغلب خانه ها دیده می شود، اکسنت وال یا دیوار شاخص می باشد. شما با استفاده از طراحی خاص دیوار شاخص در دکوراسیون سالن پذیرایی اتاق خواب، آشپزخانه و... در خانه خود می توانید جذابیت فضای منزل خود را دو چندان کنید. اما شاید این سوال برای شما مطرح شود که دیوار شاخص چیست و یا چه ویژگی هایی باید داشته باشد. از این رو برای آشنایی با ایده های دیوار شاخص یا اکسنت وال و همچنین اصول انتخاب آن، می توانید در ادامه این مقاله همراه شارین باشید.

ویژگی های اکسنت وال

دیوار شاخص یا اکسنت وال چیست ؟

دیوار شاخص به دیواری در دکوراسیون داخلی خانه و یا ادارات گفته می شود که طرح، رنگ و جنسی متفاوت تر از سایر اتاق های فضا داشته باشد. این دیوار با یک رنگ ویژه یا بافت خاصی نسبت به بقیه فضا نمایان می شود. درواقع دیوار شاخص یا اکسنت وال نقطه عطف خانه شماست و دکوراسیون فضای شما را برجسته و چشمگیر می کند. در دکوراسیون داخلی مدرن، دیوار شاخص اتاق هنگام ورود، تمام توجه افراد را جلب می کند و در واقع، به ‌نوعی به نقطه‌ی اصلی اتاق تبدیل می‌شود.

مقصود از طراحی اکسنت وال یا دیوار شاخص، ایجاد نقطه کانونی در محیط می باشد. از این رو توجه به طراحی آن بسیار حائز اهمیت می باشد. انعطاف پذیری، سادگی،و مقرون به صرفه بودن در طراحی این دیوار سبب محبوبیت روز افزون آن شده است. در طراحی این دیوار می توان از متریال مختلفی از جمله، آجر، سنگ، کاغذ دیواری ، رنگ و... استفاده نمود، فقط کافیست در انتخاب و طراحی آن به به نکاتی توجه داشته باشیم.

دیوار شاخص چیست

دبوار شاخص پشت تلویزیون

اصول انتخاب دیوار شاخص

اگر قصد طراحی دیوار شاخص و یا به کار بردن آن در هر قسمتی از خانه را دارید، باید با برخی از اصول و قواعدی که استفاده از اکسنت وال دارد، آشنایی داشته تا بتوانید به زیبا ترین و درست ترین شکل ممکن از این دیوار بهره ببرید.

بسیار دقت کنید که انتخاب دیوار شاخص هم اصولی دارد شما نمی توانید در اتاق، هر دیواری را به عنوان اکسنت وال انتخاب کنید و طرح هایی را که در ذهن دارید روی آن پیاده کنید. در انتخاب اکسنت وال یکی از بهترین روش ها، انتخاب دیواری است که توجه زیادی از مخاطب را به خود جلب می کند. در دکوراسیون سالن پذیرایی یکی از شاخص ترین دیوار هایی که به عنوان اکسنت وال می توان از آن بهره برد، دیواری است که رو به روی تلویزیون و پشت کاناپه قرار دارد. همچنین در دکوراسیون سالن پذیرایی یکی از دیوار هایی که استفاده از آن به عنوان اکسنت وال رایج می باشد، دیوار پشت شومینه می باشد زیرا استفاده از این دیوار به عنوان دیوار شاخص، جلوه خاصی به دکوراسیون خانه می بخشد. دیوار پشت تلویزیون نیز قابلیت تبدیل شدن به اکسن وال را نیز دارد، زیرا به خودی خود از جلب کننده ترین دیوار های اتاق نشیمن و سالن پذیرایی محسوب می شود.

اکسنت وال در دکوراسیون

دیوار شاخص در دکوراسیون

اما اگر قصد دارید در اتاق خواب از دیوار شاخص استفاده نمایید، دیواری را انتخاب کنید که پشت تخت خواب قرار گرفته باشد. در حمام نیز می توان از دیوار شاخص بهره برد. اجرای یک دیوار کانونی در حمام می تواند یک کار هنری واقعی باشد. این یک تکنیک طراحی عالی برای حمام های کوچک است و شما را قادر می سازد تا یک عامل شگفت انگیز واقعی را برای حمام خود ایجاد کنید.

دیوار شاخص اتاق خواب

ویژگی های دیوار شاخص

اکسنت وال یکی از عناصر جذاب و هدفمند در دکوراسیون داخلی خانه یه شمار می آید، از این رو در طراحی آن خلاقیت های بسیاری را می توان استفاده کرد و از ایده های جذابی بهره برد. به عنوان مثال شما می توانید روی دیوار از تابلو ها و دیوار ها آویز های جذاب استفاده کرده و یا قسمتی از دیوار را با استفاده از الگو های خاص نقاشی و طراحی کنید.

اگر می خواهید با استفاده از اکسنت وال دکوراسیونی چشمگیر داشته باشید، گاها باید چهاچوب و قوانین را کنار گذاسته و از رنگ های خاص متنوعی برای این دیوار استفاده کنید. به عنوان مثال برای دیوار شاخص معمولا از رنگ هایی تیره تر از سایر رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون استفاده خواهد شد. همچنین می توانید از رنگ های تند و جیغ نیز استفاده نمایید. رنگ ‌های پر رنگ و جیغ غالبا در ترکیب با رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری و یا بژ، فضای بسیار جذابی ایجاد می‌کنند. توصیه می شود در طراحی و دکور این دیوار شجاع باشید، و رنگ های متنوعی را امتحان کنید.

گرچه در رنگ و الگوی دیوار شاخص محدودیتی وجود ندارد، اما توصیه می شود به هماهنگی دکوراسیون داخلی و اجزای دیوار شاخص توجه کنید. توجه به سایر اجزای اتاق و سایر رنگ‌هایی که در دکوراسیون اتاق به کار گرفته شده است، می‌تواند به جذابیت دیوار شاخص افزوده و باعث متمایز شدن آن شود.

طراحی دیوار شاخص

 

کلام آخر

در صورتی که در دکوراسیون خانه خود نیاز به تنوع دارید، طراحی اکسنت وال در منزلتان را فراموش نکنید، شما می توانید در قسمت های مختلفی از خانه مانند اتاق پذیرایی، اتاق خواب، حمام و یا آشپزخانه، دیواری را به عنوان اکسنت وال انتخاب کرده و آن را طبق سلیقه خود طراحی کنید و توسط ان فضای خانه خود را دگرگون کرده و سلیقه خود را به نمایش بگذارید. از این رو با این روش، تنوع و جذابیت به خصوصی در منزلتان تجربه خواهید کرد. جهت طراحی دیوار شاخص خانه خود و آشنایی با سایر ویژگی های آن می توانید از گروه متخصص شارین مشاوره های لازم را گرفته و اجرای آن را نیز به این تیم حرفه ای بسپارید.

جهت مشاوره با طراحان تیم شارین می توانید با شماره 91007005_021 تماس حاصل فرمایید تا اطلاعات بیشتری را در خصوص هزینه طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود از جمله طراحی کناف ، طراحی کابینت آشپزخانه ، طراحی و اجرای پارتیشن ، را نیز کسب نمایید.

  • شارین شارین