sharinarc

طراحی و ساخت پروژه های ساختمانی ، بازسازی ، کناف کاری و کابینت و کمد

sharinarc

طراحی و ساخت پروژه های ساختمانی ، بازسازی ، کناف کاری و کابینت و کمد

  • ۰
  • ۰

 

مدل آشپزخانه ایرانی از گذشته های دور تا به امروز تغییرات بسیاری کرده است. آشپزخانه های اولیه در واقع مطبخ هایی بسیار ساده در گوشه حیاط، دور از چشم بودند و تجهیزات اندکی در آن ها وجود داشت. به تدریج با کوچک شدن خانه ها، محل آشپزی نیز کوچک تر و با حذف حیاط وارد فضای داخلی خانه ها شد تا این که حصار دور آن نیز در آپارتمان های امروزی برداشته شده و آشپزخانه های باز یا همان open شکل گرفتند. در حین این تغییرات قفسه های نگهداری وسایل و ملزومات که گاها با پرده های پارچه ای پوشانده می شدند، جای خود را به کابینت دادند؛ کابینت هایی که از جنس ها و مواد اولیه مختلف در سبک های متفاوت ساخته و طراحی می شوند.

از آن جا که در مدل طراحی داخلی اپن، آشپزخانه از مکان های مختلف مانند پذیرایی و نشیمن قابل رویت است؛ باید نسبت به زیبایی عناصر مختلف در آن و هماهنگی با دکوراسیون دیگر قسمت های خانه توجه نمود. خصوصا ایرانی ها افرادی خوش سلیقه و سخت پسندی هستند و  بنابراین طراحی کابینت ایرانی برای آشپزخانه اهمیت زیادی دارد.

طراحی کابینت ایرانی

در جهان امروزی که عصر ارتباطات و اینترنت می باشد نمی توان سبک خاصی از طراحی و معماری را برای یک کشور یا منطقه خاص در نظر گرفت، بلکه هر طرح و ایده ای که محبوب شود در همه جای دنیا فراگیر می شود اما قبل از اجرای طرح بهتر است، مطابق با فرهنگ و اقلیم هر منطقه بومی سازی انجام شود. این امر در تمامی زمینه های طراحی از جمله در خصوص انتخاب کابینت مناسب برای آشپزخانه صادق است چون نیاز ها و خواسته ها در فرهنگ های مختلف با یکدیگر فرق می کند.

در طراحی کابینت ایرانی فارغ از جنس و مواد اولیه ای که به کار برده می شود باید نیاز های یک خانواده ایرانی را شناسایی کرده و مد نظر قرار داد، این امر اگر حساب شده و دقیق باشد سبب می‌شود تا از نتیجه کار احساس رضایت را کسب نمود. از جمله این موارد در طراحی، توجه به فرهنگ و سلیقه ایرانی است. رفت و آمد و مهمان داری جزئی از فرهنگ ایرانی است که در نتیجه می بایست ظرف و ظروف و سایل زیادی را در آشپزخانه جای داد و این مساله مستلزم این هست که کابینت آشپزخانه ایرانی تا جایی که امکان دارد بزرگ و جادار طراحی و ساخته شود و باید به این نکات توجه نمود.

سبک کابینت ایرانی

در واقع سبک کابینت ایرانی جدا از سبک های کلاسیک و مدرن کابینت آشپزخانه نیست و تنها با اضافه نمودن عناصر و المان هایی ایرانی و متناسب با طراحی دکوراسیون داخلی و ذوق و هنر شخصی افراد شکل می گیرد. در سبک کلاسیک از کنده کاری و منبت کاری طرح های آثار باستانی و هخامنشی استفاده می شود. در سبک مدرن کابینت ایرانی ویژگی های مثبت سبک مدرن در ترکیبی از طرح های سنتی جامعه ایرانی لحاظ می گردد.

در انتخاب جنس و مواد اولیه کابینت ایرانی نیز محدودیت خاصی وجود ندارد و بنا به میزان بودجه ای که در نظر دارید و توجه به مزایا و معایب انواع متریال می توانید از میان جنس های چوب، فلز، های گلاس، ام دی اف و ... انتخاب کنبد.

مدل کابینت ایرانی

در ادامه تصویر 10 مدل کابینت ایرانی در سبک های کلاسیک و مدرن، جهت ایده سازی ذهنی آورده شده است، همان طور که خواهید دید نمادهای ایرانی باستانی و سنتی به نوعی در هر کدام از این مدل ها حضور دارد. اگر قصد سفارش و ساخت کابینت و یا تغییر دکوراسیون و بازسازی آشپزخانه خود را داشتید با خدمات شارین آرک  همراه شوید، در صورت تمایل حتی می توانید از طریق شماره 91007005_021 از مشاوره رایگان متخصصان شارین آرک بهره مند شوید.

   دکوراسیون خانه سنتی طراحی آشپزخانه ایرانی طراحی باستانی کابینت ایرانی طراحی جزیره به سبک سنتی طراحی کابینت ایرانی باستانی طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه قفسه و شلف مدل کابینت ایرانی نمونه مدل طراحی کابینت ایرانی ترکیب سنت و تجهیزات مدرن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی