sharinarc

طراحی و ساخت پروژه های ساختمانی ، بازسازی ، کناف کاری و کابینت و کمد

sharinarc

طراحی و ساخت پروژه های ساختمانی ، بازسازی ، کناف کاری و کابینت و کمد

  • ۰
  • ۰

 

از دیرباز تا به حال در خانه های ایرانی فرش جز مهم ترین و ضروری ترین وسایل در دکوراسیون داخلی منازل بوده است. لذا باید طوری انتخاب شود که با تمام اجزا و وسایل خانه تناسب داشته باشد. در دکوراسیون داخلی منزل ، فرش به عنوان عنصری نظم دهنده و روح بخش در منازل بوده که به فضا رنگ و رخی متفاوت را هدیه می دهد و نقش مهمی را در دکوراسیون خانه ایفا می کند. برای انتخاب فرش مناسب و داشتن دکوراسیونی جذاب به نکاتی که در ادامه در خصوص نحوه قرارگیری فرش در دکوراسیون داخلی خدمتتان عرض می کنیم توجه کنید.

نقش فرش در دکوراسیون داخلی منزل

هر فضا در معماری داخلی دارای ساختاری مانند سقف ، دیوار و کف می باشد و دارای یک محدوده مشخصی می باشد. بعد از این که آن فضا ایجاد شد باید پوشش نهایی آن را متناسب با سلیقه ی خود انتخاب کنید. به عنوان مثال برای خانه ها با توجه به صمیمیتی که در آن وجود دارد باید از وسایلی استفاده کنید که دارای چنین ویژگی باشد. یعنی احساس صمیمیت و گرما را القا کنند. کف که آخرین لایه در ساختار محسوب می شود و مهم ترین بخش می باشد باید پوششی که برای آن انتخاب می کنید دارای خصوصیاتی از قبیل دوام، سهولت نگهداری، گرمی کف و راحتی زیر پا و... باشد.

خرید فرش برای دکوراسیون

فرش ها می توانند در دکوراسیون داخلی خانه نقش هایی به عنوان عنصر نظم دهنده، نقطه کانونی، وسیله تزیینی و یا سازمان بخش باشند. حتی می توانید از فرش ها به عنوان عنصری برای تفکیک فضا نیز استفاده کرده و فضا هایی مانند غذا خوری ، نشیمن و ... را ازیکدیگر جدا نمایید.

نقش و طرح فرش ها می تواند در طراحی و انتخاب سایر وسایل دکوراسیون منزل مانند مبلمان و غیره مفید واقع شود .اندازه فرش ها و طرح هایی که در آن ها به کار می رود می توانند ظاهر و اندازه فضا را بزرگتر یا کوچکتر جلوه دهند. بنابر این در انتخاب ان ها باید موارد زیر را مد نظر قرار دهید.

·       زمان خرید فرش

چنانچه برای دکوراسیون داخلی منزل ، از همان ابتدا نسبت به تهیه فرش اقدام کنید، طراحی دکوراسیون داخلی منزلتان به سهولت بیشتری انجام می شود. اگر از تم دکوراسیون خود مطمئن نیستید، فرشی با رنگ خنثی تهیه کنید. بنابراین بهتر است خرید فرش را جز اولیت های خود در خرید المان های دکوراسیون داخلی خانه خود قرار دهید.

·       ابعاد فرش

انتخاب فرشی در ابعاد مناسب می تواند تاثیر بسزایی در دکوراسیون منزل و یا خانه شما داشته باشد . برخی از افراد تصور می کنند باید برای فضاهای بزرگ از فرش هایی با سایز کوچک استفاده کرد، اما این تصور کاملا اشتباه است. زیرا انتخاب فرش کوچک برای مساحت بزرگ باعث می شود آن فضا کوچکتر نیز به نظر برسد.

انتخاب فرشی که اندازه آن با فضا تناسب دارد می تواند در دکوراسیون داخلی منزل موثر باشد و جلوه بهتری به آن بدهد. سایز فرش را برای اتاق پذیرایی به گونه ای انتخاب کنید که حداقل پایه های جلویی مبل روی آن بیایند.

ابعاد فرش در دکوراسیون

·       نوع کاربری

فرش را با متناسب با نوع کاربری قسمتی که قرار است از آن استفاده شود، انتخاب کنید. برای مثال در قسمت نهارخوری ترجیحا از فرش های تیره تر مانند بیسکوییتی یا توسی تیره استفاده کنید. برای اتاق نشیمن از فرش هایی با طیف رنگی خنثی استفاده کنید زیرا ست شدن رنگ های خنثی با مبلمان و تم منزل به راحتی انجام می شود.

·       رنگ های تضاد

استفاده از یک طیف رنگی باعث ایجاد یکدست شدن محیط شده و آنجا را بی روح جلوه می دهد. برای ایجاد جذابیت و زیبایی در دکوراسیون منزل، بهتراست فرش را در رنگی انتخاب کنید که کمی با دیگر وسایلتان در تضاد باشد. تضاد رنگ فرش در دکوراسیون حس تازه ای به آن خواهد داد.

·       رنگ های مکمل فرش

برای دادن جلوه ای زیبا به دکوراسیون می توانید از رنگ های مکمل فرش در پرده، کوسن های مبل و... استفاده کنید.

انتخاب رنگ فرش در دکوراسیون

محل قرارگیری فرش در دکوراسیون خانه

·         نشیمن

بهتر است در اتاق نشیمن، فرش را طوری قرار دهید که مبلمان به طور کامل بر روی آن بنشیند. این امر موجب می شود همه اجزای مبلمان مانند یک گروه عمل کرده و متحد به نظر برسند. حالت دیگر قرارگیری فرش در دکوراسیون اتاق نشیمن این است که تمامی پایه های مبل و یا کاناپه بر روی زمین باشد و هیچ کدام بر روی فرش قرار نگیرد. این نوع از سازماندهی برای آپارتمان های کوچک بسیار مناسب است. برای این که این کار را انجام دهید اطمینان حاصل کنید که طول فرشتان با کاناپه دو برابر است. همچنین مبلمانتان را در نزدیک فرش قرار دهید تا حس اتحاد پا برجا بماند.

نقش فرش در اتاق نشیمن

·       اتاق خواب

درمورد نحوه قرارگیری فرش در دکوراسیون اتاق خواب هم باید بگوییم بهتر است از فرش را به گونه ای قرار دهید که کنار تخت باشد و زمانی که از تخت پایین می آید، پایتان روی فرش قرار بگیرد و همچنین باید اندازه فرشتان به گونه ای باشد که از تخت خوابتان بزرگتر باشد. زیرا بیشتر قسمت فرش در زیر تخت قرار خواهد گرفت و نباید از فرش های گرد و یا کوچک استفاده کنید که فقط زیر تخت را پوشش می دهند.

قرارگیری فرش در اتاق خواب
  انتخاب فرش در اتاق خواب

·       غذاخوری

نحوه قرارگیری فرش در دکوراسیون آشپزخانه یا سالن غذا خوری باید به گونه ای باشد که وقتی فرش زیر میز غذا خوری قرار می گیرد و صندلی های آن عقب کشیده می شوند ، پایه ها روی فرش قرار بگیرند. به عبارتی وقتی فرش زیر میز ناهار خوری قرار می گیرد به دلیل ابعاد کوچک در زیر میز و صندلی ها پنهان نشود.

انتخاب فرش در آشپزخانه

کلام آخر

قبل از انتخاب فرش برای منزل، حتما سبک مورد نظر خود را برای خانه انتخاب نمایید. پس از انتخاب سبک، سعی کنید فرش جز اولین قلم برای دکوراسیون داخلی منزل باشد. زیرا باقی اقلام با توجه به رنگ و طرح فرش تهیه و چیده می شوند. فرش مهم ترین وسیله در دکوراسیون داخلی خانه است، پس در انتخاب رنگ، ابعاد و طرح و سبک آن دقت کنید. چنانچه قصد دارید خانه ای با دکوراسیون جذاب و دل انگیز توام با آرامش داشته باشید و یا می خواهید اقدام بازسازی منزل خود نمایید، بدون نگرانی طراحی دکوراسیون داخلی منزلتان از طراحی کابینت آشپزخانه و کمد دیواری گرفته تا طراحی سرویس بهداشتی و حمام را به شارین بسپارید. ما در سایت شارین آماده راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما هستیم. پس با ما از طریق شماره 91007005_021 در ارتباط باشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی