sharinarc

طراحی و ساخت پروژه های ساختمانی ، بازسازی ، کناف کاری و کابینت و کمد

sharinarc

طراحی و ساخت پروژه های ساختمانی ، بازسازی ، کناف کاری و کابینت و کمد

  • ۰
  • ۰

 

کف کاذب همانطور که از نامش بر می آید به کفی اطلاق می گردد که کف اصلی سازه ساختمانی نیست و به کمک پایه هایی بر کف اصلی طبقات نصب می شوند. پنل های کف کاذب ابعاد  50*50 سانتی متر، 60 *60 سانتی متر و 60 *120 دارند و جنس پنل چوبی ، سنگی یا فلزی ( عموما آلومینیومی و فولاد گالوانیزه ) می باشد. کف کاذب چوبی ، فلزی ، آلومینیومی و سنگی بر اساس جنس پنل نامگذاری شده اند. دلیل بکارگیری کف کاذب ، عموماً پوشش حجم زیادی از کابل ها و تأسیسات است که در بعضی از اماکن بکار می رود مانند اتاق های کنترل و فرمان مراکز کامپیوترهای سرور ، پست های برق و مخابرات ، برجهای کنترل ، اطاقهای قرنطینه، گلخانه های مکانیزه و ..... همچنین کف کاذب برای ایجاد گرمایش از کف ، انتقال آبهای سطحی و کاهش رطوبت و سبک سازی ساختمان ها نیز به کار می رود.

در نتیجه بر اساس نوع جنس پنل و نوع کاربرد ، کف کاذب تقسیم بندی و نام گذاری می شود. 

 

کف کاذب - گرمایش از کف

انواع کف کاذب 

همانطور که پیش تر گفته شد، سه نوع کف کاذب را می شناسیم که بنابر نوع کاربرد ، نام گذاری شده است . در ادامه انواع کف کاذب نام برده شده است و برای هر مورد توضیحاتی ارائه شده است.

1- کف های مخصوص پوشاندن تأسیسات

2- کف های مخصوص انتقال آبهای سطحی ، خاک و ماسه

3- کف های مخصوص جهت نصب گرمایش کف و کاهش رطوبت

1) کف کاذب مخصوص پوشاندن تأسیسات

این نوع کف ها عموما در سالن های صنعتی و مراکز کامپیوتری و مخابراتی بکار می روند و هدف از بکارگیری آنها ایجاد یک پوشش مناسب جهت کابلهای برق و شبکه کامپیوتر می باشد و بعنوان کف های کاذبی که دائماً از محل خود جابجایی می شوند بکار می روند و عموماً سطح آنها از کف پوش های مخصوص از جنس PVC  یا لنولئوم ، مکالئوم ، فرمیکاHPL  و سنگ مصنوعی پوشیده شده است . کف های کاذب پوشاندن تاسیسات معمولا از مواد فلزی و یا چوبی و سنگی ساخته می شوند. از انواع رایج این کف ها می توان از انواع آلومینیومی نام برد که به علت مسائل اقتصادی از انواع فولادی و چوبی نیز در بعضی اماکن به جایگزین استفاده می گردد.

خواص مهم کف های پوشاننده تاسیسات :

- قابلیت تحمل یک ساعت در شرایط آتش سوزی بدون ریزش و بدون ایجاد دود و گازهای سمی و خفه کننده .

 - قابلیت مقاومت به بارهای دینامیک متمرکز و غلطش در حدود یک تن بر هر تایل .

- قابلیت مقاومت بارهای استاتیک حداقل با ضریب طراحی 2.

- ضد الکتریسیته ساکن مناسب مراکز کامپوتری.

2) کف کاذب مخصوص انتقال آبهای سطحی ، خاک و ماسه

این نوع از کف های کاذب غالباً مشبک و یا درزدار می باشند که در سالنهای مواد شیمیائی ، آزمایشگاه ها ، آبکاری ها وکارخانه های داروئی و غذایی و حتی دور استخرهای ورزشی و اماکن عمومی ورزشی و کشورهای شن خیز و باران خیز نصب می شوند . این نوع از کف ها عموماً دارای تایل های پلاستیکی یا فولاد زنگ نزن و پایه های فولاد و آلومینیومی یا پلاستیکی می باشند و در کارخانه ها و یا فضای آزاد بکار می روند.

خواص مهم کف های مخصوص انتقال آبهای سطحی ، خاک و ماسه:

- مقاوم در برابر شرایط فضای آزاد و قابلیت نصب در سطوح سیمانی

- مقاوم در برابر اشعه

- مقاوم در برابر پیری ( خستگی مواد )

- مقاوم در برابر مواد اسیدی و قلیائی

- مقاومت عالی در برابر رطوبت.

انواع کف کاذب

3) کف کاذب مخصوص گرمایش از کف و کاهش رطوبت

در کشورهای سردسیر خصوصاً در مناطق مرطوب جهت ایجاد یک سیستم گرمایش مطلوب ترجیح داده می شود لوله کشی آب گرم از سطح زیر کف انتقال داده شود و با بکارگیری لوله های هادی مانند لوله مسی انرژی گرمایی را به کف کاذب انتقال داد.

این نوع از کف های کاذب عموماً دارای پایه های بسیار کوتاه و تایل های نازک هستند که برای بارهای سنگین مناسب نمی باشند ولی برای انتقال حرارت بسیار مناسب هستند . معمولاً بصورت ثابت می باشند و پس از نصب قابلیت جابه جایی تایل ها به سادگی میسر نمی شود.

خواص مهم کف های مخصوص جهت نصب گرمایش کف و کاهش رطوبت:

ـ سطح آنها عموماً از جنس هایی مانند پارکت ، سرامیک ، لمینت و کف پوشهای چوب پنبه ای می باشد.

ـ به صورت پیچ و مهره به یکدیگر متصل هستند.

ـ به میزان مناسبی عایق صوتی هستند.

ـ مقاومت مناسبی در مقابل رطوبت و مواد شوینده خانگی دارند.

ـ مقاوم حشرات موذی می باشند.

ـ عموماً در خانه های چوبی و پیش ساخته بکار می روند.

برای مشاوره در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی ، بازسازی ساختمان ، طراحی کناف و همچنین طراحی کابینت آشپزخانه می توانید با شماره 91007007-021 تماس حاصل نموده یا به سایت شارین مراجعه نمایید . 

  • ۹۹/۰۷/۱۶
  • شارین شارین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی