sharinarc

طراحی و ساخت پروژه های ساختمانی ، بازسازی ، کناف کاری و کابینت و کمد

sharinarc

طراحی و ساخت پروژه های ساختمانی ، بازسازی ، کناف کاری و کابینت و کمد

  • ۰
  • ۰

استخر ها از مکان های تفریحی به شمار می روند که لحظات خوشی را برای استفاده کنندگان از آن رقم می زنند. طراحی و ساخت استخر خانگی در محوطه باغ ویلا ها می تواند بر زیبایی و جذابیت فضای آن بیفزاید و به علاوه حیاط ویلا ها را به فضایی دلچسب برای افراد، به خصوص در فصل گرما تبدیل کند. آیا شما نیز در حیاط خانه خود فضای خالی و مناسبی دارید یا اینکه به تازگی ویلایی خریداری کرده‌اید و قصد دارید تا در حیاط آن استخری بسازید ؟ آیا تا به حال به طور کلی فکر داشتن استخر خانگی از ذهنتان عبور کرده است ؟ در این مطلب آن چه که در رابطه با طراحی و ساخت استخر ویلایی نیاز دارید را به شما خواهیم گفت.

طراحی استخر

طراحی استخر خانگی در باغ ویلا

استخر مهم ترین المان طراحی محوطه است. به طوری که یک فضای باز و نسبتا بزرگ که دارای پتانسیل های فراوان محوطه سازی است را به سختی می توان بدون استخر تصور کرد. طراحی و ساخت استخر خانگی در باغ ویلا ها ،  هرچند کوچک، کیفیت فضایی و عملکردی محوطه و فضای بیرونی را به طور قابل ملاحظه ای ارتقا داده و باعث به وجود آمدن ظرفیت های گذران اوقات فراغت و انجام فعالیت های تفریحی و ورزشی و حتی دورهمی ها می شود.

جهت طراحی استخر، قبل از هرچیز باید از هزینه ‌های طراحی آگاه باشید چه هزینه‌های مستقیم که برای طراحی و ساخت استخر صرف می‌شوند و چه هزینه‌های غیر مستقیم که در آینده شامل وقت و دیگر هزینه‌های نگهداری و تعمیرات می‌شوند. قطعا ر هر زمینه ای میزان بودجه و همین طور کیفیت مطلوب شما در طراحی و ساخت ویلا تعیین کننده است. پس ابتدا باید در مورد بودجه خود فکر کرده تا بتوانید در مورد استخر مورد نظر خود تصمیم گیری کنید.

ساخت استخر سر پوشیده

 

پس از تصمیم گیری در خصوص بودجه خود نکته دیگری باید در نظر بگیرید، سرپوشیده یا روباز بودن استخر خانه است. استخر های سرپوشیده خانگی نسبت به استخرهای روباز، بهداشتی تر بوده و در عوض شنا کردن در استخرهای روباز لذت و احساس بهتری خواهد داشت. همچنین، استخرهای سرپوشیده نسبت به استخرهایی که در فضای باز ساخته می شوند، هزینه ساخت و نگهداری به مراتب بالاتری دارند.

استخر های طراحی شده برای منازل مسکونی سایزهای بسیار متفاوتی دارند. در طراحی استخر ویلا ، شکل های متفاوتی را می توان به کاربرد که البته فضای موجود و اندازه ای که خانه دار می خواهد تعیین کننده خواهد بود. شکل و شمایل استخر هر چیزی می تواند باشد اما بیشتر مواقع خانه دار ها طرح های مستطیلی ساده را انتخاب می کنند. شکل مستطیلی به این خاطر محبوب است که هم هزینه ساخت کمتری دارد و هم اینکه فضای زیادی از حیاط اصلی یا حیاط خلوت خانه اشغال نمی کند.

استخر ویلا

ساخت استخر ویلایی در خانه و باغ

نکته ای که برای ساخت استخر با آن شروع می شود، مکان و ابعادی است که حجم استخر و آب داخل آن را مشخص می کند. در همین ابتدا موضوعی کاربردی را شفاف کنیم، مهمترین مسئله ای که در ساخت استخر ویلا یا استخر باغ باید در نظر گرفت این است که حداقل طول استخر باید 3 برابر قد یک انسان بالغ باشد. با توجه به این معیار، حداقل ابعاد توصیه شده برای طول استخر 6 متر و برای عرض استخر 4 متر و برای عمق استخر 1 متر در نظر گرفته شده است. به منظور ایجاد آسایش فیزیکی شناگران در داخل استخر به ازای هر نفر 5 متر مربع مساحت نیاز است تا شناگران با یکدیگر برخورد نکنند.

استخر باغ

مراحل ساخت استخر خانگی باغ ویلا ، با خاکبرداری و گودبرداری آغاز می‌شود. سپس دیواره‌ها و کف استخر پس از اینکه بتن‌ریزی شدند و با مصالح مناسب پوشانده شدند، نوبت به قالب‌گیری، آرماتوربندی یا عایق‌بندی کف و دیواره‌های استخر می‌رسد. معمولا بتن و سیمان برای استخرسازی به کار می‌رود. طراحی استخر، زمانی زیباتر می‌شود که از طرح‌های خلاقانه و اشکال هندسی به صورت ترکیبی استفاده گردد.

در ادامه شاید لازم باشد از مصالح مقاوم دیگری برای پوشاندن کف و دیواره‌های استخر استفاده شود. معمولا کاشی‌های مخصوص استخر در بازار وجود دارند که در رنگ‌های مختلف برای این کار استفاده می‌شوند. این کاشی‌ها معمولا سفید یا آبی هستند.

ساخت و طراحی استخر سر پوشیده در خانه

کلام آخر

اصول طراحی استخر ویلا و خانه اگر به درستی و با دقت نظر زیاد انجام شود، می تواند منجر به فراهم شدن محیطی مناسب و عالی برای استراحت و ورزش گردد. در مقابل عدم رعایت اصول طراحی استخر باغ و استخر خانگی نه تنها از نظر ظاهر و زیبایی نتیجه خوبی نخواهد داشت، بلکه ممکن است خطرناک نیز باشد. از این رو برای این کار که نیاز به تخصص بالایی دارد می توانید از طراحان و متخصصان شرکت جهان ساخت شارین کمک بگیرید. شارین می تواند با بازسازی خانه شما، طراحی محوطه و طراحی نما ، به ویلا و خانه شما جلوه ای متفاوت ببخشد. برای طراحی و ساخت استخر خانگی ویلا خود با شماره 91007005_021 تماس حاصل فرمایید.

  • ۹۹/۱۲/۱۰
  • شارین شارین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی