sharinarc

طراحی و ساخت پروژه های ساختمانی ، بازسازی ، کناف کاری و کابینت و کمد

sharinarc

طراحی و ساخت پروژه های ساختمانی ، بازسازی ، کناف کاری و کابینت و کمد

  • ۰
  • ۰

سقف ساختمان یکی از اجزای فضاهای داخلی ساختمان است که می توانید به وسیله آن تغییرات زیادی را در دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید. امروزه در معماری و طراحی داخلی مدرن، سقف کاذب یکی از این تغییرات جذاب محسوب می شود که از اهمیت بالایی برخوردار است. این سقف معمولا به عنوان سقف دومی زیر سقف اصلی عمل می‌کند و پوششی برای سقف اصلی است. البته در حال حاضر انواع مختلفی از سقف کاذب در دسترس خریداران بوده و با توجه به کیفیت و نوع طراحی دارای قیمت ‌های متفاوتی هستند. در این مقاله ما نیز قصد داریم انواع سقف های کاذب را مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی آن ها را برای شما عزیزان شرح دهیم.

ویژگی سقف کاذب

انواع سقف کاذب در طراحی داخلی

همانطور که می دانید سقف کاذب تجهیزی است که پایین تر از سقف اصلی قرار گرفته و سبب افزایش زیبایی محیط خانه و محل کار شما می شود. از زمان پیدایش سقف کاذب زمان زیادی نمی‌گذرد اما این نوع سقف در حال حاضر جایگاهی مهم در معماری داشته و در بسیاری از مناطق جایگزین سقف‌های قدیمی شده است.

سقف کاذب های مدرن امروزه در انواع مختلفی تولید و در خانه ها نصب می شوند که می توان آن ها را به صورت زیر دسته بندی کرد:

1. سقف کاذب کناف

سقف کاذب کناف از پر کاربرد ترین انواع سقف های کاذب در کشور ایران می باشد. در ساخت سقف کناف ثابت از پنل‌های گچی یا سیمانی استفاده می شود و زیرسازی این سقف از پروفیل‌های فولادی سبک است. این نوع سقف کاذب ویژگی های بسیار مثبتی دارند که عبارتند از حمل و نقل آسان آن ها، سرعت بالای انجام پروژه و نصب سریع و آسنان ها اشاره کرد که در طرح ها و انواع متنوعی قابل اجرا می باشد و همچنین در برابر آتش مقاومت بالایی از خود نشان می دهند.

سقف کاذب کناف

2. سقف کاذب رابیتس

سقف کاذب رابیتس، از رایج ترین انواع سقف های کاذب می باشد که نوعی ورق فولادی مشبک است و با استفاده از مفتول یا سیم آرماتوربندی به شبکه اصلی متصل می شود. ویژگی این نوع از سقف های کاذب این است که بیشتر ملات های مورد استفاده در سقف کاذب، می تواند به راحتی به آن بچسبد بدون اینکه دچار کوچک ترین ترکی شود.

3. سقف کاذب آکوستیک

سق کاذب رابیتس

سقف کاذب آکوستیک، از انواع سقف های کاذب می باشد که یکی از مهم ترین ویژگی های آن این است که عایق صدا می باشد و از ورود صدا های اضافی از بیرون به داخل جلوگیری می کند. از این نوع سقف ها بیشتر در طراحی سالن همایش و سینما استفاده می شود.

4. سقف کاذب آلومینیومی

سقف کاذب آکوستیک

این نوع سقف های کاذب از پنل های آلومینیومی ساخته شده اند و برای نصب آن ها نیاز به زیرسازی با پروفیل سازه فولادی است. از ویژگی سقف های کاذب آلومینیومی می توان به استحکام بالا، خاصیت ضد حریق و ضد رطوبت اشاره کرد. در سقف کاذب آلومینیومی تجهیزات مورد استفاده از جنس فولاد گالوانیزه هستند.

5. سقف کاذب چوبی

سقف کاذب آلومینیوم

سقف های کاذب چوبی از متریال های بسیار محبوب خانه های ایرانیان بوده و محبویت بسیار زیاد آن به دلیل ایجاد گرما و صمیمیت در فضای خانه می باشد. از این رو برای زیباسازی ساختمان های مسکونی و اجرای دکوراسیون داخلی شیک همیشه چوب اولین انتخاب است اما به دلیل هزینه بالایی که این نوع سقف کاذب دارد استفاده از آن در اماکن عمومی رایج نیست.

6. سقف کاذب گریلیوم

سقف کاذب چوبی

این نوع سقف کاذب از انواع سقف های دکوراتیو است. سقف گریلیوم با نام سقف باز هم شناخته می شود. سقف کاذب گریلیوم معمولا با استفاده از متریال آلومینیوم و یا آلیاژهای دیگر تولید می‌شود. سقف کاذب گریلیوم را توسط مفتول و یا زنجیر به قسمت سقف اصلی نصب می کنند. بعد از این که سقف نصب می گردد چیزی که دیده می شود خانه های مربعی شکل هستند که به صورت پیوسته در کنار هم دیگر قرار گرفته اند.

7. سقف کاذب pvc

سقف کاذب گریلیوم

نوع دیگر از سقف کاذب که به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد سقف کاذب پی وی سی است  که زیبایی بی نظیری را به محیط می بخشد. از ویژگی های سقف کاذب pvc مقاومت و استحکام بالای آن ها می باشد. همچنین عایق صدا و حرارت بوده در مقابل آب مقاومت دارند. از همین رو در مناطق مرطوب نیز از این سقف‌ها استفاده می‌شود. استفاده از سقف کاذب pvc در لابی هتل‌ها و دفاتر تجاری نیز پیشنهاد می‌شود.

سقف کاذب پی وی سی

کلام آخر

ما در این مقاله به بررسی انواع سقف کاذب و ویژگی های هر کدام از آن ها پرداختیم. همانطور که که در این مطالب فوق ذکر شد سق کاذب در انواع فروانای وجود دارد که ما در این مقاله به رایج ترین آن ها اشاره کردیم. شما نیز اگر قصد طراحی و اجرای سقف کاذب برای محیط کار و منزل خود دارید می توانید به شرکت جهان ساخت شارین مراجعه کرده و یا نمونه عکس ها را در سایت این شرکت مشاهده نمایید. جهت ثبت سفارش نیز می توانید با شماره 91007005_021 تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان این مجموعه نیز بهره مند شوید.

  • ۹۹/۱۲/۱۰
  • شارین شارین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی